۱۰ چالش اساسی خرید فرش ماشینی (راهنمای جامع خرید فرش )

اما به صورت کلی معمولا با سایز های زیر یک متر بافته می شوند. تصاویری از اشخاص مشهور و نامی جهان را شامل میباشد که اکثراً به صورت تک تابلو فرش و سفارشی بافته میشود. در ایران کارخانه های بسیاری وجود دارد که انواع فرش ماشینی را با سایز، طرح، کیفیت و … قالی و قالیبافی از دیرباز در خون ایرانیان بوده و ایران مهد بافت فرش در جهان به حساب میآید. دقت در طرح و رنگ فرشهای بافتهشده و بهکارگیری ذوق، هنر و سلیقه در بافت آن، همواره کاشان را بهعنوان اصلیترین منطقه فرشبافی در ایران و جهان معرفی کرده است. این فرش با داشتن طرح و نقشی متفاوت و دلانگیز، توجه بسیاری از کلکسیونرهای قدیمی و جدید را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده و همواره یکی از مهمترین صنایعدستی ایران به شمار میرفته است. متعاقب آن شرکتهای دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکتهای فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تأسیس و به رقابت پرداختند.

باستان شناسان و متخصصان اعتقاد دارند تاریخچه بافت و تولید «فرش» در ایران به دوران صفویه (۱۷۳۶ ۱۵۰۱ میلادی) برمیگردد. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، خرید فرش در لارستان با وجود فروشگاه اینترنتی فرش ایران کارپت سهل است، اما از کجا بدانیم بهترین فرش کدام است؟ همانطور که واضح است، هرچه تعداد گره در فرش بیشتر باشد، فرش دارای ارزشی فراتر و بالاتر از سایر همنوعان خود خواهد بود. کاشان، شهری در دل کویر، همواره یکی از اصیلترین و قدیمیترین شهرهای ایران بوده که به بافت فرشهای باکیفیت و اعلا شهرت داشته است. مناطق مشهورتر، علاوه بر کیفیت خوبشان، هر یک در سبکی که دارند، نزد علاقمندان آن سبک، محبوبترند و نمیتوان یکی را نسبت به دیگری ارجح دانست. اگرچه نمیتوان فرش ماشینی با الیاف ۱۰۰درصد آکریلیک، پیدا کرد، این نوع نخ با انواع نخهای دیگر مانند پشم، ترکیب شده و برای بافت فرش به کار میرود. بهترین فروشگاههای فرش دستبافت کاشان ، بهاندازهای زیاد هستند که نمیتوان همگی را برشمرد.

جدیدترین مدل فرش های فانتزی و مدرن در بازار وجود دارد. مانند: فرش های بختیاری که مربوط به منطقه چهارمحال بختیاری و فرش های فارسی که مربوط به عشایر استان فارس و فرشهای هریس که مربوط به منطقه آذربایجان است. اینجاست که قیمتگذاری و ارزیابی فرش اهمیتش را نشان میدهد. اما خبرهها بر چه اساسی قیمتگذاری میکنند و معیارهای مورد توجهشان در ارزیابی فرش چیست؟ میتوان گفت پس از ارزیابی فنی فرش، با توجه به قیمت پایه، کیفیت هنری فرش و مقایسهی آن با فرشهای مشابه -در همان سبک- قیمت نهایی فرش تعیین میشود. می توان گفت از مهمترین گزینه ها در قیمت فرش شانه و تراکم فرش ماشینی می باشد. شاید علت اینکه بعضیها فرش دستباف را از چیدمان خانه کنار گذاشتند، شلوغی نقشهای دستباف باشد. دلیل انجام این کار آن است که فرشهای پلیاستری به این علت که نخ آنها دارای درخشندگی میباشد . بلکه بهتر است بررسی کنید که قیچی زدن فرش منظم بوده باشد؛ و بخش های مختلف آن موج نداشته باشد. اما در بافت سابلیمیشن با کنار زدن گره های فرش ، نخ های سفید مشخص می شوند . فراموش نکنید، با کلیک روی هر تصویر با زدن دکمه ی زیر هر آیتم می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

این مدل فرش بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست ندارند فضای آشپزخانه خود را با فرش پر کنند (یا در آشپزخانه خود فضای کافی برای پهن کردن یک فرش ندارند)، اما ناچار هستند که در طول روز برای یک مدت زمان طولانی سایت 700shane در آشپزخانه بایستند. هرچند ارزش این کالای نفیس، اصیل و زیبا، بهراحتی قابلتشخیص نیست اما باید برای خریدوفروش آن در بازار، ارزش ریالی برای آن در نظر گرفت. این کالای نفیس و ارزشمند بهعنوان یکی از محصولات صادراتی، سالانه مقادیر زیادی ارز به کشور وارد میکند. کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی خویش، به توقفگاه محبوب کاروانهای تجاری در عهد صفویه معروف بوده است و درنتیجه این امر، فرشهای بافتهشده در کاشان عموماً بهعنوان کالای تجاری از مکانی به مکان دیگر، دستبهدست میشده است.

معمولاً هر فرشی دارای دو تراکم عرضی و طولی است. در واقع می توان گفت باید توازن خاصی میان طرح دو طرف قالی برقرار باشد. خبرهها و پیشکسوتان، زیر و بم بازار و فوت و فن فرش را میشناسند، آنها میدانند چه فرشی ارزش خرید دارد و همگام با آخرین روندها، توصیهها و ارزیابیهای منصفانه را، هم به خریداران و هم به فروشندگان ارائه میدهند و بی طرفانه، بهترین منافع هر دو طرف را در نظر میگیرند. ارگونومیک: توجه داشته باشید، طرح دو طرف فرش باید با یک دیگر برابر باشد. همچنین دقت داشته باشید که تفاوت فرش های دستباف در برابر فرش های ماشینی بسیار زیاد است به طوری که فرش های دستباف از دور و نزدیک جلوه بسیار زیبایی دارند و بسیار درخشنده هستند.

فرشهای بافتهشده در کاشان عموماً به فرش محتشم شناخته میشوند که نظیر آن در ایران و جهان وجود ندارد. فرش دستبافت کاشان یکی از ظریفترین و نفیسترین قالیهای دستبافت در ایران است. اگر شما از خریداران و علاقهمندان به این محصول باشید، حتما برایتان پیش آمده که فروشندگان شما را به خرید تابلو فرش دستبافت تشویق کنند؛ زیرا زیبایی و لوکس بودن این نوع تابلوها زبانزد است. حال همه چی آماده است و اگر در تهران و یا شهرستانهای مذکور در بالا هستید حتما به بورس فرش دست بافت شهر خود رفته و از نزدیک آنها را مشاهده و خریداری نمایید در غیر این صورت توصیه ما به شما این است که به یکی از این شهرها سفر کنید و فرش مورد نظر را خریداری کنید.

دسته بندی های زیادی برای طرح و نقش فرش های دست بافت ایرانی بیان شده که به چند نوع از مشهورترین آن ها اشاره خواهیم کرد. امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فرش دستباف در اختیار شما قرار دهد. اکثر کارخانهها فرش را با دلار 29 یا 30 هزار تومان برای صادر کنندگان میفروشند و در واقع سود حاصل از آن به خریداران میرسد. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه فرش دستبافت ارزان، با کیفیت و پر فروش موجود در بازار ایران را برای شما جمع آوری کرده ایم. هر چه ابعاد فرش بزرگتر باشد، نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و زمان بیشتری برای بافته شدن دارد. نکته مهم دیگر اینکه، مساحت و اندازه فرش را هیچگاه نباید هم اندازه با ابعاد کف پوش اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد؛ برای مثال اگر اتاق شما ۱۲ متر مربع مساحت دارد انتخاب فرش ۱۲ متری برای پر کردن این اتاق کاملا اشتباه است. از مهمترین دلایل این امر میتواند پیام و بیان هنری آن فرش، یا روشی که برای بافتن آن انتخاب شده است، باشد. پس از بافت هم، با توجه به اینکه فرش بزرگپارچه مخاطب کمتری در بازارها دارد، ممکن است برای فروش، زمان بیشتری بطلبد.

گروه ایران تراول در این مقاله، شمارا با بهترین فروشگاههای فرش دستبافت کاشان آشنا خواهد کرد. گروه ایران تراول، به دلیل به اغما رفتن صنعت فرشبافی در کاشان، با ارائه توضیحاتی در این مقاله، سعی بر احیای دوباره این هنر داشته تا با جلبتوجه شما عزیزان، کمک به رونق دوباره این هنر اصیل و زیبا کند. برای مثال: فرش های مناطقی چون: آذربایجان، استان مرکزی، اصفهان، سیستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان، فارس، کاشان، کرمان، همدان و یزد؛ همگی از شهرت زیادی برخوردارند، که بر ارزش آنها میافزاید. برای طراحی این فرش، محدودیتی در طرح و نقش وجود ندارد و می توان از انواع طرح های هنری و تصاویر شخصی استفاده کرد زیرا اجرای فرش ماشینی بسیار ساده است. تابلو فرش، دستبافهای نفیسی هستند که با الهام از تصاویر و آثار نقاشان ایرانی، اروپائی و آمریکائی بافته میشوند. یکی طرح حیوانی که در آن شکل حیوانات بافته می شود و دیگری طرح حیوانی که در آن تصاویر حیوانات بافته میشود.

در فرشهای دستبافت کاشان، بدنه قالی با پشم بافته میشود و گاهی برای افزایش جلوه و نمای آن ابریشم نیز با پشم مخلوط میشود.. ضخامت کم و ظرافت بالای این نوع فرش سبب شده تا گزینه خوبی برای منازل لوکس و مجلل باشد، تا از این فرش برای تزئین و جلوه بیشتر دکوراسیون استفاده شود. موارد گفته شده از جمله سوالاتی است که در ادامه برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه به آن پاسخ خواهیم داد. یک کولر دستی قرار است تمام حجم این اتاقک 60متری را خنک کند اما آنطور که باید و شاید کارایی ندارد. بهتر است تا جایی که میتوانید از شستن تابلو فرش خودداری کنید اما در صورتی که احساس کردید فرش کثیف شده است بهتر است از شرکت های شستشوی فرش کمک بگیرید، اما اگر مایلید خودتان دست بکار شوید باید از شامپوی فرش و اسفنج کمک بگیرید. در هر صورت باید بپذیریم که فرش دستباف یک کار دست می باشد و قطعاً دچار خطاهای انسانی خواهد شد که این خطاها باعث می شود اصالت کار حفظ شود. پس به دنبال خرید فرشی باشید که تعداد رنگهای بیشتری در آن به کار رفته باشد.

پس طبیعی است که به دنبال بهترین قیمت باشید. پس چه خریدار و چه فروشندهی فرش باشید، به دنبال قیمتهای منصفانهتر برای معاملهتان هستید. ارسال رایگان تا درب منزل و خدمات پس از فروش ویژه از دیگر خدمات متمایز ايفرش برای خرید فرش ماشینی می باشد. زمانی که کار تولید را در کارخانه «فرش مشهد» پایه گذاشتم بیش از 98 درصد فرش ماشینی در ایران از بلژیک و ترکیه وارد می شد. پس به عنوان خریدار، اگر اینها را ندانید، احتمالا این سوال برایتان پیش میآید که دلیل اختلاف قیمتها چیست؟ این نام احتمالا از کلمه اسلیم یعنی جوانه نشات میگیرد.

هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که طرح برخی از این فرشها به سده 16 میلادی نیز میرسد. ریشه فرش دستبافت نباید بیشتر از 5 تا 7 سانتیمتر باشد زیرا موجب مشقت در نگهداری آن خواهد شد. به همین دلیل کیفیت فرش دستبافت کاشان بسیار بالا بوده و نظر همگان را به خود جلب مینماید. همان فرمولی که بالا درباره طرح و نقشههای رایج فرش ماشینی مدرن گفتیم، درباره ابعاد آن هم صادق است. با توجه به دکوراسیون مدرن که در حال حاضر استفاده میشود، استفاده از نقش و طرحهای مدرن را نیز در فرشها رقم زده است تا هر سلیقههای مدرن هم بتوانند از فرش دستباف بهره ببرند.

تهران (پانا) – رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت که گزارشهایی از خرید و فروش رای در برخی از شهرستان های استان تهران ارائه شده است. شواهد نشان میدهد که کاشان مرکز اولیه پرورش کرم ابریشم در ایران بوده و همین مسئله دلیل پیشتازی این شهر در حرفه فرش دستبافت ابریشم میباشد. با توجه به کیفیت مطلوب نخ های این شرکت جایگاه خود را در صنعت پیدا نمود و هم اکنون به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده مواد اولیه فرش ماشینی خود را مطرح کرده است. حتماً توصیه میکنیم که به جنس نخ فرش برای تار و پود دقت داشته باشید. نکته دوم اینکه متراژ اصلی که برای قالی ترکمن ارائه می گردد ۱.۵ ، ۳ و ۶ متری است که در این میان فرش ۶ متری از مدل های دیگر گران قیمت تر می باشد زیرا از مواد اولیه بیشتری در بافت آن استفاده شده است. این برند از بهترین مواد اولیه برای تولید فرش ها و نیز از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا استفاده می کند. در آن هیچ منفذی برای ورود لکه ها وجود ندارد . هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد، تراکم فرش نیز بالاتر است.