طراحی و جنس اسلیو شیرهای پینچ شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran

ولوهای ایزوله یا کشویی دارای 3 نوع پرکاربرد هستند که مکانیزم مشابهی نیز دارند. ولو ها را به طور کلی، به 5 تیپ کاری مختلف دسته بندی می کنند که هر تیپ دارای مدل های مختلفی است. لوله الاستومری از ورودی به خروجی با مکانیزم پینچ در محفظه نصب می شود و تنها جزئی است که با محیط سیال در تماس است. اتصالات انتهایی را می توان در هر انتها پیچ یا رزوه کرد تا اتصال لازم را فراهم کند. همچنین این روش به دلیل وابستگی به پردازش داده‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های حساس، نیاز به امنیت بسیار بالا دارد.

انواع پینچ ولو و کاربردهای آنها در شبکه های آبیاری

همچنین این نوع شیرها از وزن کمتری برخوردار بوده و به سادگی تعمیر می شود . جنس بدنه این شیرها عموما از فولادهای ساختمانی و فولادهای ضد زنگ می باشد. یک مشکل رایج در شیرهای پینچ، فرو ریختن یا تغییر شکل آستین لاستیکی است که باعث می شود دریچه کاملا باز نشود. بسته به کیفیت ساینده کاربرد، این می تواند باعث سایش بیش از حد روی آستین شود. در 95% مواقع این مشکل به این دلیل ایجاد می شود که از شیرهای Pinch Valves به درستی استفاده نمی شود.

انواع  بدنه پینچ ولوها

در شیرهای پروانه ای جریان سیال توسط یک دیسک که در داخل بدنه شیر نصب می شود، کنترل می گردد. شیرهای کنترلی را از نظر عملکرد (Function) به 2 گروه شیرهای کروی و دیافراگمی تقسیم بندی می کنیم. این ولوها شبیه گیوتین یا چاقو بوده که با بالا و پایین رفتن، مسیر عبور سیال را باز یا بسته می کنند. در کل، روش پینچ ولو برای کنترل شبکه گاز و برق از مزایا و معایبی برخوردار است. برای استفاده بهینه از این روش، باید از رویکردهایی مبتنی بر داده و موشکافی دقیق شبکه استفاده کرد تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را جوایز بدست آورد. در نهایت، امکان مدیریت رنگ های تصاویر نیز برای کاربران پینچ ولو مهم است.

  • همان شیر توپی است که در اصطلاح بازار ایران به شیرهایی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و در خطوط لوله فشار قوی استفاده میشوند.
  • زمانی که شیر کاملا بسته می باشد، دریچه کاملا پایین آمده و جریان متوقف می گردد و
    با محدود کردن جزیان سیال، دبی کنترل می گردد.
  • با به کار گیری پینچ ولو نه تنها فعالیت‌های صنعتی از نظر مدیریت جریان هوا کنترل شده، بلکه همچنین می‌توان از انحلال پیچیدگی‌های بیشماری در صنعت خود جلوگیری کرد.
  • همچنین با استفاده از پینچ ولوها، هزینه‌های نگهداری خطوط لوله کاهش می‌یابد و سیستم بهبود می‌یابد.
  • یکی از معایب اصلی این روش، زمان نسبتاً طولانی که برای پردازش داده‌های شبکه نیاز است است.
طراحی و جنس اسلیو شیرهای پینچ شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran پینچ ولو، یکی از محصولات پیشرفته صنعت حفاری است که برای بهبود کارایی سیستم های حفاری استفاده می شود. این ابزار از دو فلنج برای کنترل جریان گاز یا مایع در سیستم های حفاری استفاده می شود. با استفاده از پینچ ولو، جریان مورد نظر تحت کنترل قرار می گیرد و می توان از چشمه حفاری، باروی حفاری و نوار ناوبری برای ثبت داده های کنترل جریان استفاده کرد.

مزایا و معایب پینچ ولوها

این مدارهای سنسوری، اطلاعات را به صورت اندازه گیری شده به دستگاهی که این اطلاعات را پردازش می کند، منتقل می کنند. پینچ ولو در اینجا می تواند به عنوان یک مقاومت کنترل جریان عمل کند و تغییرات ناخوانا در مدارهای سنسوری را کاهش دهد. استفاده از پینچ ولو در مدارهای الکتریکی، سرعت عملکرد و قابلیت رگوله شدن جریان را افزایش می دهد. زمانی که جریان در مدار افزایش می یابد، پینچ ولو به عنوان یک مقاومت موقت برای جریان عمل می کند و کارکرد آن این است که با محدود کردن جریان، تغییرات ناخوانا در مدارهای الکتریکی را کاهش می دهد. در صورتی که پینچ ولو با فشار بالا عمل کند، ممکن است صدای بالایی ایجاد شود که ممکن است برای عملکرد از سیستمی که در انجام وظیفه خود متمرکز است، مخرب باشد. همچنین، در صورت استفاده از پینچ ولو با فشار بالا، ممکن است تمامی جزئیات بذری در صفحات ظروف حصیری یا بافتی خراب شود.