اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan

در پیشینه‌ی تحقیق، تمام منابعی که هنگام انجام پژوهش بررسی کرده‌اید ارائه می‌شوند و به خوانندگان‌تان نشان می‌دهد که مقاله‌تان نسبت‌به حوزه‌ی مورد مطالعه در چه جایگاهی قرار دارد. قبل از طرح کلی و نگارش مروری بر پیشینه تحقیق، باید روابط بین مطالعاتی که قبلاً انجام شده‌اند را تعیین کنید. شناسایی روابط به سازماندهی دانش کنونی، ایجاد طرح کلی منسجم پیشینه کمک کرده، و (در صورت نیاز) سهم و نقش علمی پژوهشتان در آن حوزه علمی را نشان می‌دهد. در این بخش باید خواننده را به سمت اصول سازمان دهنده کلی هدایت کنید؛ یعنی اطلاعات شما باید از یک چشم‌انداز وسیع آغاز شود، و به‌تدریج و با نزدیک‌تر شدن به نقطه کانونی محدود گردد. پس از بیان اولیه، تمرکز مقدمه خود را به سمت اصول اصلی محدود نمایید و به معیارهایی که در انتخاب منابع پیشینه تحقیق مورد نظر خود از آنها استفاده کرده‌اید، اشاره کنید. در نهایت مقدمه با بیان اصول سازمان دهنده خاتمه می‌یابد که می‌بایست ارتباط مستقیمی با منابع ادبیات پژوهش داشته باشد.

  • در واقع مرور پیشینه مشخص می¬¬کند که تا حالا علم تا کجا و در چه زمینه¬هایی پیش رفته و در چه مواردی هنوز کار جدی انجام نشده‌است.
  • ین یر و کوسکون (2013) پژوهشی تحت عنوان«استفاده از منابع شغلی و تقاضاهای شغلی در پیش بینی فرسودگی شغلی» انجام دادند.
  • پس از انتخاب حوزه تحقیق، نوشتن پیشینه تحقیق به منظور شناسایی خلاءها، مشکلات و مسائل موجود در آن حوزه آغاز می‌شود.
  • یعنی اینکه نگارش شما باید از نظر زمانی (Chronologically)، موضوعی (Thematically) یا روش شناختی (Methodologically) ساختار داشته باشد.
  • همچنین نوشته شما باید منسجم باشد یعنی هر مطلبی باید مکمل مطلب بعدی و قبلی خود باشد و مطالب به هم مرتبط باشند.
  • منابعی که نظریه ای را مطرح می کنند، برنامه ای را توصیف می کنند، یا عقاید و پیشنهاد هایی را خلاصه می کنند، به نحو دیگری چکیده سازی می شوند.

اقتصاد گردشگری مروری بر پیشینه تحقیق در خارج و داخل | porseshneshan

موسسه انتشاراتی اشراق، جامع‌ترین و برترین پلتفرم ارائه خدمات ترجمه و سایر خدمات زبانی در ایران است. ما در موسسه انتشاراتی اشراق، خدمات ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه متون تخصصی، ویراستاری مقاله و … و) برخورداری از یافته های پژوهش های قبلی در همان زمینه(بیانی، 1378، ص 12). ج) استفاده از روش های موفق پژوهش های قبلی و پرهیز از تکرار شکست های گذشته. موتورهای جستجو از منابعی است که استفاده از آن‌ها روزبه¬روز در حال افزایش است و نقش مهمی در بازیابی منابع دارند.

هدف بررسی پیشینه و مبانی نظری پژوهش

هدف مبانی نظری نقد تئوری‌های موجود و شناسایی تئوری‌های معتبر و‌قوی در زمینه‌ پژوهش است و محقق باید طبق دو دسته بندی تئوری مادر و تئوری خرد به مشخص کردن نظریه‌ی استنادی خود پیرامون موضوع مورد تحقیق بپردازد. همچنین در توضیح مبانی تجربی مستقیم و غیر مستقیم می‌توان گفت که مطالعات مستقیم عینا به بررسی روابط بین متغیرها و غیر مستقیم به بررسی متغیرها در قالب یک بهترین سایت پرسشنامه مطالعه پرداخته است. در قسمت اول فصل دوم پایان نامه به بررسی نظریه­ هایی که پیرامون موضوع تحقیق فعلی بیان شده بپردازید و به نوعی موضوع پژوهش را مطرح کنید. در این قسمت، چهارچوب کلی پژوهش را به اختصار توضیح دهید و مساله پژوهش و گاهی فرضیه ­های مطرح شده را نیز بیان کنید. در بخش پیشینه تحقیق یا مرور متون کتاب‌ها، مقاله‌ها و سایر منابعی که با پژوهش یا حیطه‌ی علمی مشخصی ارتباط دارند بحث و بررسی می‌شوند. به این ترتیب، نوعی ارزیابی انتقادی از این آثار در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

چکیده

پس از بیان یافته‌های خود در پاراگراف‌های اصلی، سه هدف نهایی برای تکمیل نتیجه گیری مقاله وجود دارد. اول نویسنده باید یافته‌های خود را به ‌طور خلاصه بیان کند و به ‌اختصار به این سؤال پاسخ دهد که “چه چیزی آموخته است؟” بعد از بحث در مورد اطلاعات، مرحله بعدی بیان اهمیت اطلاعات با ارجاع به دنیای کنونی است. به عبارت دیگر، خواننده چگونه می‌تواند این اطلاعات را استخراج کرده و از آن در جامعه حاضر استفاده کند؟ از این منظر، موضوع را با یک دنباله باز به پایان می‌رسانیم. به ‌عنوان نویسنده باید جریان فکری برای خواننده درباره موضوع اصلی مقاله ایجاد کنید تا بتواند بررسی بیشتری انجام دهد؛ یعنی خواننده باید به این موضوع فکر کند که مسیر بعدی این بحث کجا خواهد بود. هنگام نیاز به نگارش ادبیات پژوهش، معمولا دانشجویان به این سؤال می‌رسند که حجم مطالب باید چقدر باشد.