گرایش های کارشناسی ارشد رشته معماری | معماری نواز

تأییدیه حرفه ای توسط «انجمن معماری چشم انداز آمریکا» اعطاء می شود. آشنایی با گرایش معماری کامپیوتر گرایش معماری کامپیوتر در رشته مهندسی کامپیوتر تنها گرایشی است که … با توجه به دروسی که در این گرایش از گرایش‌های کارشناسی ارشد، ارائه می‌شوند، دانشجو می‌تواند … در ادامه دوره کارشناسی مهندسی معماری که حصول کارآیی عمومی در این رشته را هدف قرار داده است ، دوره کارشناسی ارشد به نحوی برنامه ریزی شده است که در جهت ارتقاء مهارت های…

مدارک مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته معماری ترکیه

معماری سبز هدفی است که دانشجویان در این گرایش آن را یاد می‌گیرند. دانشجویان در این گرایش 32 واحد را سپری می‌کنند که شامل درس ‌های تخصصی، اختیاری و پایان‌نامه است. اگر شما از طراحی لذت میبرید و عاشق ساخت و ساز هم هستید، شغل مهندسی معماری می تواند برای شما ایده آل باشد.البته در کنار این موارد شما باید از یک سری مهارت های لازم برای موفقیت در رشته مهندسی معماری برخوردار باشید. معماری در لغت به معنای علم بنایی و ابعاد سازی آمده است و معمار به معنای بسیار عمارت کننده، یعنی کسی که عمارت کند وموجب رونق و تعالی گردد و عمارت نیز به معنی دروس رشته معماری داخلی آبادی است.

از اولین سال های بشریت، همواره نیاز به داشتن سرپناه برای انسان ها وجود داشته است. سازه های طراحی شده نه تنها به عنوان پناهگاه عمل می­کردند، بلکه ویژگی های فرهنگی زمان خود را نیز منعکس می­کردند. اکثر ساختمان های مدرن امروزی از معماری اهرام مصر، اروپای رنسانس و بسیاری از تمدن های دیگر الهام گرفته شده اند.اگر به طراحی و ظاهر ساختمان ها علاقه مند هستید، اگر می­خواهید در این زمینه شغلی را دنبال کنید، مناسب ترین گزینه و انتخاب برای شما، تحصیل در رشته معماری در ترکیه خواهد بود. وقتی نگاهی به لیست برترین دانشگاه های دنیا می اندازیم، متوجه می شویم که کشوری که بیشترین سهم از بهترین دانشگاه های دنیا را دارد کشور آمریکا است و این کشور نیز با داشتن ساختمان های خاص، برج ها و آسمان خراش های متعدد یکی از برترین کشورها در حوزه معماری در دنیاست.

مطالب مرتبط

گرایش مطالعات معماری ایران به مطالعه در خصوص پیشینه و تاریخ معماری و شهرسازی ایران می‌پردازند و بیشتر سعی در بازآفرینی آنچه که فراموش شده و ایجاد ارتباط میان گذشته و آینده دارد. این گرایش بیشتر به طراحی فضاهای برای انسان و مطالعه روی ارتقای کیفیت معماری های در حال انجام می‌پردازد در واقع به صورت تخصصی ادامه همان تحصیلات مقطع کارشناسی ولی به صورت تخصصی است. گرایش فن‌آوری ضمن توجه به مباحث عمومی رشته معماری به طور مشخص بر طراحی فنی ساختمان و روش‌های بهینه ساخت آثار معماری و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا تاکید می‌ورزد. با توجه به اين كه در سطح كارشناسي به جنبه‌هاي فني معماري توجه بيشتري مي‌شود ، در نتيجه فارغ‌التحصيل اين رشته مي‌تواند به ساختمان سازي (طراحي فني ساختمانهاي مختلف) بپردازد اما فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد چون جنبه‌هاي هنري معماري را آموزش ديده است، بيشتر به هنر معماري مي‌پردازد.

مجموعه مدیریت پروژه و ساخت

گرایش های کارشناسی ارشد رشته معماری | معماری نواز از آنجایی که مدیریت و هزینه یابی در صنعت معماری اهمیت فزاینده ای پیدا می­کند، شما همچنین در سمینارهایی با موضوعاتی از قبیل مدیریت ساخت و ساز، برنامه ریزی ساخت و ساز و قانون ساختمان شرکت خواهید کرد. دوره موسسات دارای رشته معماری عموما شامل دوره های علم ساختمان، فناوری نمایندگی، ساخت و ساز ساختمان، طرح و تاریخ ساختمان و هنر نیز در محتوای درسی خود هستند. افراد فارغ التحصیل این رشته بصورت اجرائی، عملیاتی و پژوهشی قادر خواهند بود که هنگام سانحه در فرآیند ساماندهی و بازسازی شرکت نمایند. افراد مذکور می توانند به تبیین رابطه منطقی میان قبل و پس از سانحه در گردونه امداد تا توسعه پرداخته و به دنبال برقراری مجدد تعادل محیط مصنوع و توسعه آن، از طریق بکارگیری و تفکیک مراحل سه گانه پس از سانحه باشند. مخاطبین اصلی این دوره فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی معماری و عمران می باشند.

  • این درس طراحی اجزای مختلف یک ساختمان را از لحاظ جنبه‌ های فنی مورد بررسی قرار می دهد.
  • مهندسین معمار در صورت داشتن مهارت به سادگی می‌توانند در دفاترفنی مهندسی مشغول به کار شوند.
  • مهندسی معماری به دلیل ماهیت هنری و خلاقانه ای که دارد با سایر رشته های مهندسی متفاوت می باشد.
  • باید خاطر نشان کرد که فقط دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی معماری امکان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد این رشته و تحصیل در آن را دارند.
  • به طور کلی شانس دریافت بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از دوره لیسانس است اما هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه نمی توان به دانشجو ارائه نمود.