دانلود برنامه فیزیکی و 19 پلان رستوران کامل و کمیاب معماری عمران شهرسازی | memarinavaz

این نقشه ای از فضای رستوران فیزیکی شما است که تمام جنبه های محل اقامت شما مانند ناهار خوری، منطقه انتظار، آشپزخانه، قسمت های آماده سازی، انبار و حمام و نحوه قرار گرفتن آنها در فضای شما را در بر می گیرد. پلان رستوران باید شامل آشپزخانه، تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز و سایر تجهیزات بزرگ باشد. همچنین باید شامل میزها، صندلی‌ها، ورودی، قسمت انتظار، قسمت بار، سرویس‌های بهداشتی، اتاق پشتی کارکنان، صندلی در فضای باز، سیستم پرداخت POS، پنجره‌ها، درها، خروجی اضطراری و متراژ مربع باشد. با توجه به موقعیت رستوران، شما می توانید از نقشه های گوناگونی برای طراحی فضا بهره گیری کنید.

انواع رستوران

به همین خاطر در طراحی پلان رستوران، فضاهای مثبت، هاشور زده می شوند و چیزی که باقی می ماند، همان فضای منفی است. بهتر است بدانید که برای پلان طراحی رستوران معماران امروزه اغلب از نرم افزار اتوکد استفاده می کنند و دیگر کمتر کسی طراحی پلان را به صورت دستی انجام می دهد. در صنعت معماری، پلان رس توران به نقشه ای گفته می شود که حاوی اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت مکانی و دیگر جزئیات مربوط به رستوران و نیز داده های فنی و طرح مورد نظر می باشد. 7- رستوران “Amar de Lima” واقع در پرو به مساحت 633 متر مربع در سال 2015 توسط گروه معماری “Barclay & Crousse” طراحی و اجرا شده است. 2- رستوران “Norton” واقع در برزیل به مساحت 550 متر مربع در سال 2017 توسط گروه معماری “BLOCO Arquitetos” طراحی و اجرا پروژه رستوران شده است.

دانلود رایگان پلان رستوران DWG

زمانی که به چنین مشکلی برخورد کنیم باید برگردیم و اشتباهاتی که انجام داده ایم را برطرف نماییم. همچنین اگر فضای مثبت نیز بیش از اندازه باشد تردد آزاد و آرامش فضا برهم می خورد و باز هم باید در طراحی پلان رستوران تجدید نظر نمود تا جایی که تعادل میان فضاهای مثبت و منفی برقرار شود. چیدمان اجزای داخلی رستوران از دیگر مواردی است که باید در طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران، مورد توجه قرار گیرد. از جمله این اجزا می توان به پرده ها، نحوه چیدمان مبلمان و وسایل، رومیزی ها، گلدان ها و هر مورد دیگری که شما برای تزیین و زیبا کردن فضای رستوران از آن استفاده می کنید، اشاره نمود. این لوازم و موارد الحاقی، بیانگر طرز تفکر شما و پیامی که رستورانتان دارد، می باشند. همان طور که فضاهای مثبت برای ما اهمیت دارند، فضاهای منفی نیز حائز اهمیت و نیازمند توجه می باشند، زیرا این وجود فضاهای منفی است که باعث می شود فضاهای مثب معنا پیدا کنند.

  • هنگامی که یک رستوران راه اندازی می کنید، دوست دارید که شیوه زندگی شما را منعکس کند.
  • این نکته بسیار مهمی است زیرا مشتری با دیدن آشپزخانه و نحوه طبخ و آماده سازی غذا اعتماد بیشتری نسبت به رستوران و غذای شما پیدا می کند و این در وفادارسازی مشتری نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
  • در نظر بگیرید که چگونه پلان طبقه برای موضوع و فضای رستوران کوچک شما کار می کند.
  • 1- رستوران “Albabel” واقع در اسپانیا به مساحت 100 متر مربع در سال 2017 توسط گروه معماری “Masquespacio” طراحی و ساخته شده است.

دانلود برنامه فیزیکی و 19 پلان رستوران کامل و کمیاب معماری عمران شهرسازی | memarinavaz

در صورتی که احتمال می رود که تعداد مشتری های رستوران بیشتر از ظرفیت سالن غذاخوری باشد باید فضایی برای زمانی که منتظر خالی شدن سالن است در نظر گرفته شود. در نشیمن سالن غذاخوری باید برای حداقل سه سایز میز میزهای کوچک دو نفره، میزهای چهار نفره، میزهای شش و هشت نفره و میزهای بزرگ مهمانی ها طراحی شود. معمولا میزهای کوچک سمت پنجره ها و میزهای بزرگ در مرکز رستوران قرار می گیرند. پلان ها معمولا به صورت قدم به قدم طراحی می شوند تا طرح مورد نظر و ایده آل به مرور ایجاد شود. همچنین لازم به ذکر است که پلان طراحی رستوران بایستی به دقت ترسیم گردد و استاندارد های لازم در آن رعایت شوند تا مهندسین را در هنگام اجرا با مشکل مواجه نسازند. 2- رستوران “KOOK” واقع در شیلی در سال 2011 توسط گروه معماری “Amunátegui Valdés Architects” طراحی و اجرا شده است.

دانلود معماری یکی از به روز ترین و کاملترین آرشیو های تخصصی معماری در ایران میباشد و ما هر روز جدید ترین مطالب را برای دانلود آماده میکنیم. برای دستورالعمل های اشغال فضای خود با افسر ساختمان محلی خود مشورت کنید. در ابتدا به موضوعات مهم در مورد سردر، تابلو و نمای کلی رستوران پرداخته شده است. در ادامه استانداردها و توضیحات مورد نیاز برای همه بخش های رستوران ارائه شده است. بودجه بندی مناسب به همان اندازه مهم است که مسائل مالی یک موضوع خاموش است. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات مالی شود در حالی که خرج کم ممکن است باعث نارضایتی شود.

ایده های طراحی دکوراسیون اتاق کودک در سه رده سنی مختلف