آموزش سئو یادگیری سئو مبتدی تا پیشرفته رایگان

این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است.

آموزش سئو یادگیری سئو مبتدی تا پیشرفته رایگان

در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. در ادامه مقاله اشاره‌ای به چند فاکتور مهم سئو سایت می‌کنم تا بهتر با آن‌ها آشنا شوید. مهم ترین چیز قبل از انتخاب یک سئوکار یا شرکت برای سپردن پروژه سایت تان به آنها، نمونه کارهاست! در واقع قبل از اینکه هر گونه قراردادی با طرف مقابل ببندید، باید حتما نمونه کارهای شان را مشاهده کرده و مطمئن شوید که اصلا این افراد صلاحیت لازم برای همکاری را دارند یا نه.

  • زیاد شدن خطاهای 500 در سرچ کنسول و کند شدن سرعت سایت نشانه‌هایی از ضعیف بودن هاست شما در مقایسه با آمار بازدید و مصرف منابع است.
  • Orphan Page یا صفحه یتیم به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ بک لینکی به آن داده نشده است.
  • در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتم های گوگل را بیان می کنیم.
  • این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند.
  • اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینک‌های زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود.

ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند. در واقع استفاده زیاد از کلمه کلیدی در متن می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. آنها به ندرت هدف از جستجو را در نظر می گیرند در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی از حجم جستجو هم مهمتر است.

این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، شانس کسب جایگاه برتر برای شما بیشتر هم میشود. سئوکار کلاه سفید (White Hat SEO) با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روش‌های ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش می‌دهند. با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج اول گوگل باقی می‌ماند. حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روش‌های درست سایت خود را سئو کرده‌اید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمی‌کند. در پایان این دوره آموزشی، شما تبدیل به یک سئوکار کلاه سفید می‌شوید. صورت کلی به دو بخش داخلی و خارجی تبدیل می‌شود و این دو بخش را به 3 صورت می‌توان پیاده‌سازی کرد که به آن‌ها یئو سفید، خاکستری و سیاه گفته می‌شود.

جدیدترین آپدیت‌های گوگل

در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند.

لینکدین چیست؟ + آموزش نحوه استفاده موثر و کاربردی