رتبه بندی بروکرهای فارکس

برای مثال اگر تا به حال به خارج از کشور سفر کرده باشید، مانند این است که در بازار فارکس معامله کردهاید. شما میتوانید این نرمافزار را از طریق گوگل دانلود کرده و با استفاده از راهنما، آن را روی پیسی یا لپتاپ خود نصب کنید. این بدان معناست که اگر معامله گر حتی نیمی از معاملات خود را با ضرر ببندد باز هم معاملات در کل برای او سودآور خواهد بود. گاهی اوقات باید منتظر بود و بازار را رصد نمود تا موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری بدست آید. همین موضوع نشان دهنده این است که روبو فارکس یک بروکر معتبر و قابل قبول به شمار می آید.

با استفاده از ابزار حد ضرر، نسبت ریسک به پاداش و قانون 1% میتوانید ریسک معاملات خود را مدیریت کنید. یکی از کارگزاری های فعال در ترکیه بروکر Lait forex می باشد که ابزارهای معاملاتی متنوعی از جمله: فارکس، فلزات، شاخص ها و بیش از بیست مورد ابزار معاملاتی متنوع در این کارگزاری معامله می شود. سپس وقتی تمرین بیشتری انجام دادید و متوجه شدید که چگونه در فارکس معامله کنید، می توانید کمی سرمایه خود را در بازار افزایش دهید.

چرا که سادهترین وبلاگها هم بعد از مدتی فعالیت قدرت دامنهی بالاتری خواهند داشت و آن سایت حتی از یک وبلاگ ساده هم قدرت دامنه کمتری دارد. برای یادگیری این مباحث به بخش آموزش فارکس سایت تجارت آفرین مراجعه نمایید. با این حال، برای انجام این کار، باید زمان زیادی را در ابتدا به یادگیری اختصاص دهید و سپس نیز با انجام معاملات آزمایشی و معاملات کوچک واقعی، تجربه معامله در بازار فارکس را کسب نمایید. از ابتدا دو نکته را به شما پیشنهاد می کنم، اول اینکه در انتخاب بروکر دقت نمایید و واریز و برداشت آن را چک کنید و یکباره سرمایه خود را در یک بروکر وارد نکنید . نکته دیگر این که هر سرمایه گذاری جهت بازدهی نیاز به زمان دارد.

شما می توانید سبک تجارت خود را انتخاب کنید و تغییر به سبک nother اگر شما WIS ساعت. در این بین ساعت کار بازار طلا در فارکس کمی متفاوت است. نقد شوندگی بالا، استفاده از اهرم معاملاتی و فعال بودن همیشگی بازار موجب شده است تا اکثر سرمایه داران به سرمایه گذاری در این بازار شور و اشتیاق بیشتری پیدا کنند. بروکرهای فارکس در طول دوران فعالیت خود، بروکرهای فارکس ایران چه طولانی باشد چه کوتاه، باید ثابت کنند که به مشتریان خود اهمیت میدهند.

این شرکت در کجا واقع شده است؟

در بخش قبل توضیح دادیم که بروکر فارکس چیست و آن را از نظر لغوی و کارکرد کلی بررسی کردیم اما زمانی که به این قسمت میرسیم معمولا سوالاتی برای افراد پیش میآید. در بازار فارکس افرادی که از تحلیل فاندامنتال در جهت تحلیل جفت ارزهای فارکس استفاده میکنند، با بررسی دقیق گزارشات اقتصادی و اخبار و رویدادهای مهم هر کشور، پیش بینی خود را بر روی ارز آن کشور انجام داده و با بررسی وضعیت اقتصادی هر دو ارز موجود در یک جفت ارز، تصمیم به خرید و یا فروش در جفت ارز مورد نظر خود میکنند. بروکر معتبر فارکس در خصوص تحلیل تکنیکال میبایست به ارائه چارتهای دقیق و با زمانبندی دقیق بپردازد و در خصوص تحلیل فاندامنتال باید هر روز سر تیترهای مرتبط با هر ترید و یا هر جفت ارز را در کوتاهترین زمان مناسب ارائه دهد.

ویژگی هایی مانند معاملات آنلاین، عدم محدودیت زمان و مکان و امکان کسب سودهای کلان این بازار را به یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل نموده است. این معاملات به دلیل عدم نیاز به کیف پول، خطرات کمتری را به همراه خواهد داشت. قانون 1% نیز برای مدیریت ریسک مهم است و کمک می کند تا معاملات فارکس سودآور شوند. برای مثال اگر یک معامله گر از حد ضرر 10 پیپی استفاده می کند و قیمت هدف او در فاصله 20 پیپی باشد یعنی از نسبت ریسک به پاداش 1 به 2 استفاده کرده است. قبل از آنکه به ادامه مبحث بپردازیم بد نیست برای آشنایی بیشتر شما عزیزان کمی از بازار بزرگ فارکس برایتان بگوییم اجازه دهید با یک مثال پیش برویم.

اگر در مورد (brokers) ها شروع به جمع آوری اطلاعات کرده باشید احتمالا به مجموعه ای از اصطلاحات و لغات همچون میز معامله، غیر میز معامله، بازار ساز، دیلینگ دسک، نو دیلینگ دسک، مارکت میکر و دیگر مخفف ها (STP، ECN، DMA،) و LP ها برخود کرده اید. باید بگوییم که دو نوع کارگزار عمده و اصلی در فارکس وجود دارد: بروکر با میز معاملات (SDD)، بروکر بدون میز معاملات (NDD). این بازار همانند بازار بورس، ارزهای دیجیتال، بورس کالا و یا طلا محلی برای داد و ستد و معاملات در سطح جهانی است.

این نوع معاملات به عنوان معاملات مارجین شناخته میشود و یکی از دلایل اصلی این است که بسیاری از معاملهگران به طور خاص به معاملات بازار فارکس کشیده میشوند. حسابهای بدون سواپ به عنوان حسابهای اسلامی معرفی شده­اند که شامل بهره شبانه بروکر فارکس نمیشوند. در این بازار به ازای هر 1 دلاری که یک فرد در جایی از دنیا سود کسب میکند، فرد دیگری در جایی دیگر از دنیا پول از دست می دهد. یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در بازار فارکس، اسپرد میگویند. این بروکر فراز و نشیب بسیاری را تجربه کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما در حال حاضر فارغ از حاشیههایی که وجود دارد بیشک آلپاری یکی از کارگزاریهای موفق است که توانسته با پشتیبانی فارسی مناسب و خدمات متنوع به ایرانیان خود را به خوبی بین تریدرهای ایرانی جا بیاندازد. در سایت تجارت آفرین بهترین برورکرهای فارکس برای ایرانیان و در سطح بین المللی معرفی شده اند.

باید سعی کنید تا جایی که می توانید به دانش و مهارت های تکنیکال و فاندامنتال خود بیفزایید و با استفاده از این اطلاعات، استراتژی فارکس خود را تدوین و برنامه ریزی کنید. برای آنکه بهترین بروکر فارکس و یا بهترین بروکر ایرانی فارکس را بشناسید بهتر است که با هزینه های پنهان در فارکس تا چه اندازه آشنا شوید. افرادی که در مدت کوتاهی اقدام به خرید و فروش تعداد زیادی سهام می کنند، نه تنها سودی نخواهند داشت بلکه باید هزینه ای بابت کارمزد کارگزاری پرداخت نمایند.این را در نظر داشته باشید که همواره از روش تحلیل بازار مشخصی استفاده کنید. در معنای کلی تر اسپرد هزینه ای است که معامله گر برای انجام معاملات خود باید بپردازد.

با معاملات روانه یا اسکالپینگ، حاشیه سود به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، اما این نوع معاملات نیاز به نظم بیشتر و درک عمیق تری از تحلیل تکنیکال دارد. مثلا فرض کنید نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد، مردم قادرند نیازهای خود را تامین کنند. این یک تخمین است که بسیاری از معامله گران حرفه ای فارکس برای رسیدن به آن تلاش می کنند. برای شروع معامله در بازار فارکس، باید اطلاعات اولیه ای از بازار ارزها داشته باشید. این قانون می گوید که در هیچ معامله ای بیش از 1% از کل سرمایه موجود در حساب خود را ریسک نکنید. می توان یک حساب کاربری ساخت که امکان دسترسی مستقیم به بازار را فراهم می کند، اما این کاملا مطابق با قوانین است. یکی از مزایای بازار فارکس در مقایسه با معاملات سهام این است که معاملات فارکس در 24 ساعت شبانه روز انجام می شود.

در این میان تنها ین ژاپن استثناست!

این بروکر سقف واریز و برداشت ندارد یعنی هر چقدر که دلتان بخواهد میتوانید دلار وارد حساب یا خارج کنید. در این میان جفت ارز یورو دلار مهمترین جفت ارز است. جفت ارزهای اصلی یکی از دو ارز آن دلار آمریکا است. با در نظر گفتن تمام این شرایط میتوانید یکی از این دو بازار را برای معامله کردن انتخاب کنید. بدون انجام حداقل یک معامله چند دقیقه ای نمی توانید تمام وجه واریزی را برداشت کنید. حد ضرر یا توقف ضرر ابزاری است که ضررهای شما را محدود می کند و باید در تمام معاملات از این دستور استفاده نمایید. معاملات فارکس همانند معامله های دیگر ریسک ها، مزایا و معایب خود را دارد.

معاملات فارکس (FX) می تواند به همان سادگی که می خواهید یا پیچیده تر از آن چه فکر می کنید باشد. نظارت بر بازار فارکس اغلب سطحیتر از نظارت بر بازار سهام است.همین موضوع نیز می تواند ریسک فارکس را افزایش دهد، زیرا بروکرهای نامعتبری در این بازار ظاهر می شوند که قوانین مشخصی را رعایت نمی کنند. در این میان و طی فرآیند داد و ستد ارز، کاربران کسب درآمد می کنند. در این میان تنها ین ژاپن استثناست! جفت ارزهای اصلی شامل ارزهای مهم مانند دلار، یورو، پوند، ین ژاپن و فرانک سوئیس جزو ارزهای مهم و اصلی محسوب می شوند. جفت ارزها شامل جفت ارزهای اصلی مانند جفت ارز یورو به دلار، جفت ارزهای فرعی و جفت ارزهای کراس هستند. بر خلاف گروه اول که نرخهای ارزها را دستکاری می کنند این قماش برای مشتری هایشان، چیزی را که به آن اصطلاحا “مستقیم از درون پردازش” یا STP است را فراهم می کنند.

معامله گران در ایران ترجیح می دهند که در ساعت کاری بازار فارکس در لندن و نیویورک که بیشترین حجم نقدینگی و کمترین میزان اسپرد وجود دارد معامله انجام دهند. ۹۸ که مختص ایران است، هویت ایرانی شما آشکار خواهد شد. وقتی بروکری دچار مشکلات مالی و یا ورشکستگی شود، اگر پول شما در همان حسابی نگهداری شود که از محل آن شرکت مجبور به جبران بدهیهای خود است در عمل پول شما نیز دچار خطر خواهد شد. این شرکت در کجا واقع شده است؟ مهمتر از همه اینها، در صورت بروز مشکل نمیتوان از این شرکت شکایت کرد. با وجود اینکه بسیاری از معاملات ارزی برای اهداف کاربردی و معقولی انجام میشوند، بخش بزرگی از این معاملات با هدف کسب سود صورت میگیرد. با این حال، با وجودیکه قطعاً میتوانید در معاملات فارکس درآمد مناسبی به دست آورید، این بازار شما را ثروتمند نمیکند مگر اینکه یک معاملهگر فارکس حرفه ای با پشتکار و شرایط روانی ویژه ای باشید.

همان طور که میدانید فارکس بازاری برای تبادل ارزهای خارجی است اما از آن جایی که این بازار بسیار بزرگ است و محلی برای تبادلات ارزی بانکها و کمپانیهای بزرگ میباشد، تریدرهایی که سرمایه کمتری نسبت به کمپانیهای بزرگ دارند باید از طریق بروکرها به خرید و فروش در این بازار دسترسی داشته باشند. در این بازار ارزهای خارجی خرید و فروش می شوند. دارایی ها و کالاهای زیادی را می توان در بازار فیوچر معامله کرد. بازار تبادل ارزهای خارجی جزو بزرگترین بازارهای مالی دنیا است که افراد و سرمایه داران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. از جمله ویژگی های بازار تبادل ارزهای خارجی می توان به معاملات در بستر اینترنت و عدم محدودیت در مکان خاص، بازار آنلاین شبانه روزی، میزان نقدشوندگی بالا، امکان معاملات دو طرفه، امکان معامله در تمام نقاط دنیا، بدون محدودیت سنی، هزینه معاملات پایین و عدم نیاز به پرداخت عوارض و مالیات اشاره نمود.

بروکر فارسی ایرانی همان طور که قبلا هم گفتیم تعداد بروکرها روز به روز در حال افزایش است و انتخاب بهترین بروکر از میان آن ها برای افراد بسیار مشکل شده است. بهترین بروکرها آنهایی هستند که توسط مقامات محلی یا بینالمللی نظارت میشوند. پنجره جدید باز می شود که مانند تصویر بالا، مقدار کمیسیون برداشت را به شما نشان می دهد. این بدان معناست که اگر برای مثال در حساب خود 2000 دلار موجودی دارید نباید معامله ای باز کنید که امکان ضرر آن بیش از 1% از 2000 دلار یعنی 20 دلار باشد. به طور متوسط و در بلند مدت، یک معامله گر حرفه ای می تواند توقع درآمد ماهانه 5٪ تا 7٪، بدون محاسبه مالیات و با سرمایه اولیه حدود 2000 دلار داشته باشد. هنگامی که یک معامله نهایی میشود، به عنوان یک معامله ی نقطه ای شناخته میشود. به عنوان مثال در اهداف کوتاه مدت تحلیل تکنیکال و در اهداف بلند مدت تحلیل بنیادی بکار می روند.