تجهیزات شبکه چیست؟ آشنایی کامل و نحوه استفاده از آن ها! ممتاز سرور-امن باش

تجهیزات شبکه چیست؟ آشنایی کامل و نحوه استفاده از آن ها! ممتاز سرور-امن باش

بسیاری از شرکت‌های تلفنی، خدمات DSL را ارائه می‌دهند و بسیاری از اپراتورهای کابل از مودم‌ها به عنوان پایانه‌های پایانی برای شناسایی کاربران خانگی و شخصی استفاده می‌کنند. به مجموعه ابزارها و تجهیزات مورد استفاده به منظور راه اندازی یک شبکه رایانه‌ای تجهیزات شبکه گفته می‌شود. دستگاه‌های شبکه یا سخت افزار شبکه، دستگاه‌های فیزیکی هستند که برای ارتباط و تعامل بین سخت افزار در شبکه رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکسس پوینت سخت افزاری برای برقراری ارتباط بین کامپیوترها در شبکه‌های وایرلس است. همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب کابل‌ها و تجهیزات پسیو شبکه، بی‌نهایت اهمیت دارد و شما باید در هنگام خرید این تجهیزات به برند و کیفیت آن توجه نمائید. در حال حاضر پرینترها به گونه ای طراحی شده اند که از ورودی شبکه برخوردار هستند و با اتصال به سوئیچ مربوطه و دریافت آی پی، بدون نیاز به کامپیوتر کار پرینت را انجام می دهند.

تجهیزات اکتیو به وسایلی از شبکه گفته می شود که برای کار کردن نیاز به برق دارد مانند سوئیچ شبکه ، مودم ، روتر و … ، تجهیزات پسیو نیز به وسایلی از شبکه گفته می شود که برای کار کردن نیاز به برق ندارد مانند کابل شبکه ، پچ پنل ، پچ کورد ، داکت و … از جمله تجهیزات شبکه پسیو می توان به انواع کابل ،کانکتورها و اتصالات ، داکت یا کانال و انواع رک اشاره کرد. در مقابل تجهیزات فعال شبکه (اکتیو) تجهیزاتی هستند که به جریان الکتریکی و انرژی برقی نیاز دارند. از جمله تجهیزات شبکه اکتیو باید به کارت شبکه ، سوییچ ، مسیریاب ، دیوار آتش ، مبدل فیبر نوری و پرینت سرور اشاره کرد.

کابل فیبر  نوری:

فروشگاه ایران آی تی لند ارائه دهنده خدمات نصب و فروش انواع تجهیزات شبکه، تجهیزات وایرلس، دوربین های مداربسته، دکل های مخابراتی در منطقه شهریار می باشد. این مجموعه با همت پرسنل پویا و زحمت کش خود توانسته است رضایت تمامی مشتریان خود را به خوبی جلب کند. با پشتوانه دو دهه فعالیت مستمر در زمینه شبکه، مرجعی تخصصی جهت نقد و بررسی و فروش امن باش تجهیزات شبکه می‌باشد. یک هدف اصلی بازار شبکه، ارائه مشاوره تخصصی برای تسهیل فرآیند انتخاب محصولات با توجه به نیازهای متنوع و کاربردی خریداران است. از آنجایی که مهم ترین اصل در تجارت الکترونیک ایجاد آسودگی خاطر و رضایت‌مندی مشتریان است لذا بازار شبکه با فراهم آوردن امکانات ویژه، خرید اینترنتی را برای شما اطمینان بخش و آسوده می‌سازد.

استفاده از شبکه و خرید تجهیزات شبکه موجب استفاده از منابع مشترک اعم از اطلاعات، سخت افزار و نرم افزار می‌شود. تجهیزات وایرلس به آن دسته از تجهیزاتی گفته می شود که از کابل شبکه برای انتقال سیگنال و اطلاعات بین دستگاه ها استفاده نمی شود. به طور کلی در این نوع تجهیزات دیگر به کابل کشی و هزینه کابل کشی نیازی نمی باشد. با این کار موجب می شود تا دستگاه ها بتوانند به اینترنت بدون نیاز وجود کابل شبکه متصل شوند. برای خرید مودم اکسس پوینت یا مودم روتر به saranmarket مراجعه کنید.

سرور می تواند درهر کامپیوتری از جمله رایانه های اختصاصی اجرا شود که منحصرا سرور نامیده می شود. کابل فیبر نوری یکی دیگر از انواع کابل های مصرفی در شبکه های کامپیوتری است چرا که با قطعه مرکزی این کابل که از شیشه است اطلاعات با سرعت زیادی در جریان خواهد بود. یکی دیگر از انواع تجهیزات شبکه است که در دسته تجهیزات غیر فعال قرار گرفته می شود. از این قطعه ی مستطیل شکل برای جمع کرن و مرتب سازی کابل های شبکه استفاده می شود. از دیگر انواع تجهیزات شبکه می باشد که مهم ترین وظیفه آن تبدیل کردن سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به یاس ارتباط می باشد.

گزینه قرمز رنگ ادامه جهت تسویه که در سمت چپ صفحه واقع شده است، شما را برای تسویه حساب هدایت میکند. درصورتی که قبلا در فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان ثبت نام نموده اید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به وبسایت وارد خواهید شد. اگر هم اینگونه نبوده، با نوشتن اطلاعات، در سایت ثبت نام میشوید. جزئیات صورت حساب شما نیز بر اساس این اطلاعات وارد شده صادر خواهد شد. اینکه بتوانید از فروشگاهی مطمئن محصولات شبکه اصل و مرغوب خریداری کنید.

  • که نام می بریم، شما می توانید اسم هر کدام را در سایت ما جست و جو کنید و مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.
  • در واقع کاربرد اکسس پوینت در شبکه‌های وایرلس مشابه کاربرد سوئیچ در شبکه‌های کابلی است.
  • کابل فیبر نوری از تجهیزات شبکه پسیو است که به منظور مسافت های بیش از 100 متر و پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کارت شبکه Lan Card یا Network Adaptor، رابط بین رایانه و محیط انتقال است.

از کابل Twisted pair در شبکه های مخابراتی، کامپیوتری و همچنین سیستم‌های تلفن استفاده می‌شود. اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا هریک از تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه را برای شما نام برده و توضیح دهیم. در واقع زمانی که دو یا چند کامپیوتر با هدف اشتراک گذاری اطلاعات به یکدیگر متصل می شوند، یک شبکه کامپیوتری را به وجود می آورند. فایروال یک دستگاه سخت افزاری یا نرم افزاری که یک مانع امن بین شبکه شما و اینترنت جهت مسدود کردن تهدیدات امنیتی و ارتباطات غیر مجاز طبق سیاست های شبکه ایجاد می کند. اجزای سخت افزاری و نرم افزاری که به طور معمول در نقاط اتصال شبکه های مختلف ( برای مثال بین شبکه داخلی و خارجی ) قرار می گیرند. یکی از مهمترین تجهیزات شبکه روتر می باشد که وجود آن در شبکه بسیار حیاتی می باشد.

لپ تاپ دل

در زمان استفاده از هاب دستگاه های متصل به آن Collision Domain و Broadcast Domain یکسانی دارند. بنابراین در هر زمان فقط یک کامپیوتر متصل به آن قادر به انتقال اطلاعات خواهد بود. این دستگاه بسته به توپولوژی شبکه، ارتباط میان اجزای شبکه را در سطح اول مدل OSI فراهم می کند.