با آقای فرش آشنا میشوید

جدیدترین و بهترین فرش های دستباف در شهر قم بافته میشوند، فرش دستباف ابریشم قم توانسته با رنگ بندی خاص و طرحهای ظریف و ابریشمی علاوه بر بازار ایران، به بازارهای جهانی هم راه پیدا کند. فرش علاوه بر قالی شامل زیراندازهای دیگری را نیز می شود، در مجموع حدود ۵۰ مدل دست بافته وجود دارد که کاربرد های زیادی دارند و هر کدام به سهم خود نوعی فرش حساب می شوند . فرش های ماشینی دستباف گونه به دلیل دارا بودن شانه و تراکم بالا قیمت بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارد. امروزه بیشتر خریداران فرش ماشینی به سراغ فرش دستبافت گونه کاشان می روند و به دلیل دوام و مقاومت بیشتر نسبت به دیگر فرش ها چندین سال است فروش چشمگیری داشته است و همه ساله تعدادی زیادی از آن به فروش می رسد و حتی به کشور های دیگر صادر می شود. این شرکت با بهره برداری از دستگاه های پیشرفته بافندگی روز دنیا و با بکارگیری نیروهای متخصص و استفاده از کادر مجرب در گروه طراحی ، نسبت به تولید محصولات باکیفیت و مرغوب انواع فرش ماشینی اعم از : هزار و دویست شانه ، هزار شانه ، هفتصد شانه ، فرش کودک ، فریز ، گبه ، گلیم و گلیم جاجیم اقدام می نماید .

هر چه قدر نقاش با تجربه تر باشد و شناخت کافی از رنگ داشته باشد و تمام جوانب و خواص آن از جمله تاثیرات رنگ و رنگهای مورد سلیقه بازار داخلی و خارجی آگاهی داشته باشد بر زیبایی فرش می افزاید. هر چقدر رج فرش بیشتر باشد آن فرش مرغوب تر و ارزشمندتر است. وی اظهار کرد: مجموعه فرش دستباف آران با بهره مندی از بافنده های خبره و ماهر، محصولاتی مطابق سلیقه خریداران تولید می کند و سعی دارد با تهیه مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، فرشهایی تولید کند که مورد پسند تاجران و مشتریان عزیز باشد. که در این مورد هرکدام از این الیاف ها و کاربرد هرکدام را برای شما بیان خواهیم کرد. از آنجایی که فرش دستباف یکی از صنایع دستی و حاصل ذوق بشریت است، نمی توان در بازاریابی و قیمت گذاری مانند محصولات صنعتی که به صورت انبوه و کلی تولید می شوند عمل کرد و از بعد هنری و تاریخی آن صرف نظر کرد.

حتما موقع خرید قالی به پشت آن نگاه کنید؛ گرهها می بایست منظم، پشتسر هم و هم اندازه باشد ، اگر اندازه گرهها متفاوت، نامنظم و گاهی با فاصله بود یعنی بافنده یا شلخته بوده یا خدای نکرده متقلب مثلا در یک فرش 50 رج که باید در هر 7 سانتیمتر 50 گره داشته باشد، گرهها کمتر است، یا گرهها خوب شانه نخورده و پرزها کشیده نشده است؛ بههرحال یک جای کار میلنگد. عیب و ایراد قالی را بهتر است موقع خرید تشخیص دهید، چون به احتمال زیاد پس از پرداخت پول آن و آوردنش به خانه، دیگر تعویض یا پس گرفته نمیشود. فرش شگی ساده و یا فرش شگی تک رنگ بهترین گزینه برای این دکوراسیون ها می باشد، البته فرش های شگی رنگ ها و طرح های متنوعی دارند که می توانید نزدیکترین رنگ و طرح به دکوراسیون تان را برگزینید. این مجموعه همچنین برای راحتی شما عزیزان شرایط خرید اقساطی 2 سالهای بدون پیش پرداخت، بدون سود همراه با تخفیف های متنوعی قرار داده است. طرح خشتی یا قابی دارای مدل های متنوعی است که می توان به قابی اسلیمی، قابی قرآنی کرمان یا ستونیاشاره کرد. شما میتوانید با خرید یک یا دو قالیچه کوچک، فضای خانهتان را با هنر دست بافنده فرش و قالی ایرانی پر کنید.

فرش کناره: که بیشتر برای راهروها استفاده می شود و طول آنها از 3 تا 10 متر متفاوت است. طول عمر این فرشها کمتر است و بیشتر برای راهرو اتاقخواب و آشپزخانه استفاده میشود. را داراست. این نوع قالی سنگین و ارزانقیمت است و کمتر میتوان نوع هنری آن را پیدا کرد. کیفیت و نوع مواد اولیه مصرف شده در بافت فرش شامل پشم، کرک، ابریشم و پنبه، مرغوبیت و کیفیت مواد اولیه فرش از عوامل موثر در قیمت گذاری فرش محسوب می شود. فرش دستباف طرح ساده مانند سایر فرش های دستبافت از پشم، کرک، یا ابریشم تهیه می شود و به دلیل ساده بودن این فرش ها، می توانید براحتی آنها را با سایر لوازم منزل ست کنید. فرش کف ابریشم یا قالی کف ابریشم به فرش یا قالی ای گفته می شود که در زمینه آن به جای پرز پشمی یا پرز کرکی از پرز ابریشمی استفاده می شود. به فرش 700 شانه به بالا مانند فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه ، فرش ماشینی دستبافت گونه ( فرش دستباف گونه ) گفته می شود. هرچه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد فرش تو پر تر و سنگین تر و باعث فشردگی فرش می شود و هرچه شانه فرش بیشتر شود فرش ماشینی ریز نقش تر می شود.

در مواقعی که بازار آرام و ساکت است و فرصت شما و فروشنده کافی است، اقدام به خرید تابلو فرش نمایید، چرا که شلوغی بازار و وجود تنوع ممکن است در خرید شما تأثیرگذار باشد. گاهی اوقات فرشها به خوبی رنگ نشدهاند و رنگ قسمت بالای آن و پایین آن، ممکن است متفاوت باشد و این زیبایی فرش کم میکند. یک فرش دستباف که طرح ساده ای دارد در مقایسه با فرشی که نقشه ظریف و پرکاری دارد، ارزش کمتری دارد، اما ممکن است در آن فرش با طرح ساده، از نخ ابریشم و رنگ های طبیعی استفاده شده باشد که این موارد نیز بر قیمت فرش تاثیرگذارند و این مجموع عوامل است که تعیین کننده قیمت فرش دستبافت ساده است. از دیگر عوامل موثر در تعیین کننده قیمت طرح و نقشه فرش است که اصالت طرح و دقت در اجرای صحیح نگاره ها و گلها و برگها و ظرافت طراح از نکات مهم در طراحی می باشد. یکی دیگر از عوامل مهم که در تعیین ارزش فرش تاثیر دارد رنگ است. در فرش های ماشینی به وسیله دستگاه به دور نخ تار یک گره سطحی و یو مانند زده شده و به وسیله چسب به کار رفته در فرش ، مستحکم می شود به همین دلیل فرش ماشینی به مرور زمان در اثر شستشو این چسب ها را از دست می دهند و امکان باز شدن گره ها و شل شدن فرش وجود دارد اما این تغییرات به مرور زمان و پس از چند سال و چندین مرتبه شستشو به وجود می آید.این گونه است که فرش ماشینی دستبافت گونه شباهت زیادی به فرش دستبافت دارد زیرا در این فرش ها نخ خاب رفتگی بیشتری دارد و باعث استحکام فرش می شود به طوری که اگر به پشت آنها نگاه کنیم شباهت بسیار زیادی به گره های فرش دستباف دارد.

آیا به دنبال خرید فرشی ماشینی با طرحی فوق العاده جذاب و بی نظیر هستید ؟ هر چه طراح ماهرتر باشد ، طرحی زیباتر و با رعایت همه جوانب زیبایی خلق خواهد کرد که خود در قیمت فرش و نیز در دید مشتریان تاثیر بسزایی می گذارد. در غیر این صورت میتوانید از فرش هایی با زمینه روشن با هر رنگ و طرحی که خواستید استفاده کنید. از معایب فرش های درصد دار و پلی استر جذب آلودگی های غیر حلال در آب است، که خیلی زود جذب و به سختی از فرش جدا میشوند. دارای نواقصی باشد که در فرش نمایان شود که می توان از برخی معایب آن با توجه به درصد و نوع آن چشم پوشی کرد. نوع و کیفیت گره ها که در برخی از فرش ها از گره جفتی و گاهی بدون گره استفاده می شود که در قیمت گذاری فرش تاثیر دارد. ایشان خاطر نشان کرد: هر کالایی بعد از تولید نیاز به بازار فروش مناسب دارد که فرشهای ما نیز از این قاعده مستثنی نبودند. یکی از قدیمیترین فرشهای مشهد که موجود است، نوعی فرش نماز (سجاده) است که توسط شاه تهماسب اول به سلیمان باشکوه در سال ۱۵۵۶ میلادی هدیه شدهاست. شاه عباس صفوی یکی از شاهان صفویه بود که به کاشان علاقه وافری داشت و به همین دلیل سفارش فرش های دستباف کاخ ها و قصرهای پادشاهی را به قالیبافان کاشانی می داد.

در بافت فرش های دستباف بافنده فرش ، نخ خود را به دور نخ تار ( چله ) با یک گره مخصوص می زند به طوری که در فرش های دستبافت گره های زده شده توسط بافنده محکم شده و به هیچ وجه نخ خاب آن از فرش جدا و بیرون نمی آید. نکته چهارم : بیشتر افراد در خرید فرش ماشینی ، فرشی را برای منزل انتخاب می کنند که دور تا دور خانه را بپوشاند ، اما این کار اشتباه است . قالی تمام ابریشم: فرشی که تار و پود و پرز آن همگی از ابریشم است. قالی کف ابریشم: فرشی که چله آن پشم است ولی تمام زمینه آن از ابریشم بافته شده است.

خیلی زود ارباب تفضلی به کمک الیاف مصنوعی و براقی که به دستش رسیده بود و به مدد ماشینهای بافندگی « ژاکارد» که برای بافت پارچههای مخمل از آن بهره میبرد، فرشهایی ماشینی تولید کرد. اشاره کرد. این تابلوفرشها در رنگ بندی های متنوع و خیره کننده ای بافته می شوند. فرش های دستباف براساس ابعاد و نوع مواد استفاده شده برای بافت فرش، تقسیم بندی می شوند. اما اگر ابعاد فرش دستباف در حدود 1.3 × 0.8 متر باشد به آن ذرع و چارک گفته میشود. اما قالیچهها نیز ابعاد استانداردی دارند و به دو دسته قالیچه پردهای و قالیچه سجادهای تقسیم میشوند. از نظر متراژ بین قالی و قالیچه تفاوت وجود دارد . اما سوال اینجاست که فرش دستباف ساده چه نام دارد و بیشتر کدام منطقه فرش دستباف با طرح ساده تولید می کند. قبل از خرید فرش باید آگاه باشید که چه نوع فرشی برای چه اتاق هایی مناسب است . همان طور که می دانیم فصل، فصل فروش است و با نزدیک تر شدن به عید نوروز از برندهای مختلف شاهد پروموشن های متعددی هستیم، بنابراین می دانستیم که به غیراز هدیه شهرفرش باید به نحوی متفاوت این موضوع را بیان کنیم تا لابه لای آگهی های رنگارنگ پروموشنی گم نشود و خودش را متمایز کند.

تا اینجا با تعریف فرش دستبافت گونه و ویژگی آن یعنی همان ریز نقشی فرش آشنا شدید.در ادامه مطالب با مزیت و فواید فرش ماشینی دستباف گونه اشنا خواهید شد . نام هرکدام از این تابلوفرشهای دستباف مینیاتوری همان نامی است که استاد فرشچیان روی نقاشی هایش گذاشته است. فرش دستباف مرغوب دارای گرههای مرتب در کنار هم است. در برخی از فرش ها به جای استفاده از رنگهای گیاهی و یا رنگهای ثابت و پایدار از رنگهای نا مرغوب و ناپایدار استفاده می شود که باعث ارزش پایین فرش می شود. اما نباید عیب چندان باشد که از زیبایی و یا مشکل موزون و اصلی فرش را تغییر دهد که همه این عوامل در قیمت گذاری نهایی فرش تاثیر دارد. محسن غفوریان از از حوزه رنگرزی با تاکید بر این نکته که روزی نفت در کشور تمام خواهد شدیاد آور شد: باید از هنر صنعت فرش کشور و استان حمایت همه جانبه صورت گیرد. پشمهای طبیعی گرانتر از الیاف مصنوعی هستند بنابراین کمتر از آنها در فرش ماشینی استفاده میشوند تا قیمت نهایی در رنج توان خرید مردم قرار گیرد. کلّگی: فرش هایی که درازای آنها کمتر از 4 متر و عرض آنها هم از قالی کمتر است.

دیوار هال پذیرایی، دیوار اتاق خواب، دیوار اتاق نشیمن، دیوار شرکت، دیوار لابی هتل و دهها فضای دیگر را می توان به وسیله این تابلوهای زیبا دکوراسیون نمود. همچنین، استفاده از فرش دستباف طرح ساده، فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد. تراکم عرضی فرش (شانه): به تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر از عرض فرش میگویند که به نام شانه شناخته میشود. برای آشنایی با فرش دستبافت گونه و این که بدانیم فرش دستبافت گونه چه فرقی با دیگر فرش ها دارد از مطالب تهیه شده استفاده نمایید، هر فرش ماشینی دارای دو مشخصه شانه ( تعداد ریشه در هر متر مربع از عرض فرش ) و تراکم ( تعداد ریشه در هر متر مربع از طول فرش ) می باشد. این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟ در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید. حتماً انتخاب فرش در قسمتهایی از منزل که رفت و آمد بیشتری وجود دارد، موضوع پراهمیت تری است. وی با اشاره به این موضوع که دستبافته ها به لحاظ نوع مواد اولیه به کار رفته در آنها به فرشهای پشمی، فرش ابریشمی و کرک دسته بندی می شوند تصریح کرد: فرشهای پشم بیشتر برای استفاده در خانه به کار می روند و فرشهای ابریشمی و کرک به لحاظ زیبایی و ظرافت خاص آن کاربرد متفاوت تری دارند.

معمولا از طرح حیوانات در این نوع فرش ها استفاده می شود. پادری: فرش هایی که معمولا به شکل دایره یا مستطیل برای ورودی منزل بافته می شوند. این دیگر کار شما نیست؛ از یک متخصص و قالی شناس حرفه ای کمک بگیرید یا از روی گلهای قرینه، اندازههای ناموزون را حدس بزنید. برای داشتن خانه ای زیبا و مناسب برای زندگی ، لازم است از کف پوشی استفاده کنیم که از هر نظر برای خانه و منزل ما مناسب باشد . طرح ترنج از پر کاربردترین سبک های بافت قالی است و الهام گرفته از معماری زیبای دوره اشکانیان می باشد.

شاید این موضوع در دکوراسیون و طراحی داخلی پررنگ تر جلوه کند زیرا هر وسیله یک فضایی از خانه یا آپارتمان را اشغال کرده و به خود اختصاص سایت 700shane می دهد. اگر اندازه فاصله لبه حاشیه بالایی قالی تا وسط ترنج، بیشتر یا کمتر از سه سانتیمتر با اندازه فاصله آنجا تا لبه حاشیه پایینی تفاوت داشته باشد، مقدار زیادی از قیمت قالی میشود؛ پس توی جیبتان خطکش داشته باشید. زمینه این فرش ها ساده اند و حاشیه ای مدرن و شیک دارند که هم برای طراحی مدرن و هم برای طراحی سنتی کاربرد دارند. لذا در هنگام خرید شما با تنوع گسترده ای از طرح و نقش ها مواجه هستید. در این نوع قالی دستباف ایرانی به نمایش گذاشته میشود.