آزمون سردفتری 1401 – زمان ثبت نام + زمان برگزاری

به تازگی خداییان، رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال 1401 خبر داده است. اما روند این آزمون ها چندان هم منظم نبوده و برای مثال در طی 14 سال گذشته، تنها یک آزمون سردفتری برگزار شد. این آزمون مانند آزمون های دیگر نیست،که این به معنی این که شما نمی توانید هر سال در این آزمون شرکت کنید؛ زیرا آزمون سردفتری اسناد رسمی به طور نا منظم در هر چند سال، یک بار برگزار می شود. همین طور ممکن است برخی از سوالات عینا یا مشابه آنها در آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ تکرار شود. از جمله اختیارات دایره اجرای ثبت، تهیه آگهی و انجام تشریفات مزایده و حراج اموال منقول و غیرمنقول، صدور بازداشتنامه شخص ثالث اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، صدور دستور ممنوعیت خروج بدهکاران از کشور به اداره گذرنامه و پاسخگویی به مکاتبات کلیه وزارتخانهها و سازمانهای دولتی و نیز دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق در مورد فک اسناد تنظیمی که منجر به صدور اجراییه گردیده؛ میباشد.

نمونه سوالات سردفتری Pdf

اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول که حائز حد نصاب نمره در آزمون کتبی شده باشند حداکثر ظرف یکماه پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام و همچنین شرایط ثبت نام در این آزمون اشاره خواهیم کرد. رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۰ تلاش زیادی کرد که یک آزمون در این سال برگزار شود که چنین اتفاقی رخ نداد. خداییان، رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک پیشتر وعده داده بود پس از تصویب آییننامه جدید دفاتر اسناد رسمی، آزمون سردفتری برگزار خواهد شد. این بودجه بندی صرفاً به ثبت نام کنندگان در آزمون های آزمایشی ارائه می گردد. صرفاً مطالعه قانون یارها کافی نیست بلکه باید کتب تست مربوطه نیز مورد مطالعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این آزمون زیر نظر مرکز حفاظت اطلاعات قوهقضاییه برگزار شد و آنطور که شخصا بررسی کردم، تخلفی که موجبات ابطال این آزمون را فراهم کند ندیدم. شرایط آزمون سردفتری به طور کلی برای تبدیل شدن به یک سردفتر موفق باید شرایط لازم را از ابعاد مختلف داشته باشید: · با واحد نرم افزاری موسسه تماس حاصل فرمایید تا برای حل مشکل راهنمایی لازم صورت پذیرد. اما نکته مشترک برای همه متقاضیان این است که تمامی مراحل تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سردفتری انجام می پذیرد. متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می توانند در زمان های مقرر بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق ورود به سایت ثبت نام آزمون سردفتری برای این امر اقدام نمایند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هر از چندگاهی برای تامین نیروی انسانی خود در سردفترها، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند.

با توجه به متن آخرین آگهی انتخاب سردفتران اسناد رسمی ، آزمون انتخاب سردفتران شامل دروس 1- ادبیات فارسی ( با ضریب 2) 2- عربی ( با ضریب 1) 3- حقوق ثبت ( با ضریب 3) 4- حقوق مدنی ( با ضریب 3) 5- حقوق جزاء ( با ضریب 2) 6- حقوق تجارت ( با ضریب 2) 7- احکام شرعی ( با ضریب 2) 8- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی ( با ضریب 3) 9- اطلاعات عمومی و هوش ( با ضریب 1) می نمونه سوال آزمون سردفتری باشد. لازم به ذکر است که سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی بر مبنای ۷ درس طراحی شدهاند که این سوالات شامل حقوق ثبت -آیین نامهها و مقررات ثبتی – مدنی – جزا – تجارت – ادبیات فارسی – ادبیات عربی می باشد. برای آشنایی بیشتر، در ادامه همه گام های ثبت نام اینترنتی آزمون سردفتری را شرح می دهیم.

سوالات سردفتری

آخرین زمانی که ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی صورت گرفت، در اردیبهشت ماه سال 1397 بود و همانگونه که گفته شد، به دلیل فراوانی دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور، نوبت بعدی برگزاری این آزمون چه زمانی خواهد بود. مواد امتحانی، ضرایب و شرایط آزمون سردفتری ازدواج? هرچند شرایط میتونست بهتر باشه مخصوصا در روز آزمون بابت پلمپ سوالات و زمانبندی و … هنوز تاریخ معینی برای ثبت نام اینترنتی آزمون سردفتری اعلام نشده است. سوال : سلام آمار ثبت نام کنندگان کانون مرکز رادارید؟ سوال : سلام خسته نباشید خواستم بدونم منظور از کتاب الایمان از تحریر الوسیله به عنوان یکی از منابع فقه چیه؟ سردفتری ازدواج زمان ثبت نام آزمون سردفتری نمونه سوالات آزمون سردفتری دفاتر اسناد رسمی منابع سردفتری فوریه منابع آزمون سردفتری دانلود نمونه سوالات آزمون سردفتری آزمون سردفتری سال دانلود رایگان نمونه سوالات سردفتری ازدواج سوالات حقوق ثبت نمونه سوالات آزمون سردفتری سال تاریخ ازمون سردفتری منابع آزمون سردفتری دانلود نمونه سوالات آزمون سردفتری آزمون سردفتری سال دانلود رایگان نمونه آزمون سردفتری تاریخ برگزاری منابع نمونه سوالات مسیر ایرانی فوریه مدت زمان .

به نظرتون با خوندن همون منابع اصلی بدون اینهمه قانون خاصی که گفتن امکان قبولی تو کانون مرکز هست؟ ما نیازی به تأسیس یا گزینش جدید سردفتر نمیبینیم اما طبق قانون باید آزمون انجام شود. این آزمون هر چند سال یک بار توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا میشود که زمان دقیق برای آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۰ تاکنون مشخص نشده است. “درباره اقدامات انجام شده برای رفع انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی و دلیل جذب تنها هزار سردفتر جدید در چهارده سال گذشته ،در قانون دفاتر اسناد رسمی، مادهای داریم که بر اساس یکی از مواد آن به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد. گفتنی است که سال گذشته بر اساس آزمونی که برگزار شد، ۱۰۰۰ مجوز سردفتری صادر شد. گفتنی است؛ علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری پنجم تیرماه خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص زمان برگزاری آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۱ بر اساس تکلیف قانون تسهیل صدور مجوزها گفته بود؛ طبق آخرین نظرسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سراسر کشور، حوزههای ثبتی نیازی برای راهاندازی دفتر جدید اعلام نکردهاند و حتی نیمی از ورودیهای آزمون ۹۷ درخواست تعطیلی دفاتر و یا انتقال دادهاند؛ زیرا درآمدهای خالص ۳ میلیون تومانی دارند.

در نهایت در پناه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. به طور مثال، به موجب ماده 69 قانون دفتر اسناد رسمی، سردفتری که در حال بازنشستگی است، می تواند یک شخص را به عنوان جانشین خود معرفی کند. این دسته از متقاضیان می بایست زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط علامت گذاری کنند. خوشبختانه طی خبرهای واصله، انتظار می رود که متقاضیان سردفتری بتوانند امسال در آزمون شرکت کرده و در صورت داشتن شرایط و کسب نمره حد نصاب به هدف خود دست یابند.

چرا که یکی از مهم ترین دغدغه ها برای اینگونه آزمون ها دسترسی داشتن به منابع به روز و جامع می باشد که کتاب مجموعه آزمون سردفتری مجموعه چراغ دانش این نیاز را به کلی برطرف می نماید. آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، اما در حال نیازسنجی اولیه است تا بهترین استاندارد برای گزینش و جذب دفاتر انجام شود و زمان آزمون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد. آزمون سردفتری 1401 برگزار خواهد شد اما در حال نیازسنجی اولیه است تا بهترین استاندارد برای گزینش و جذب دفاتر انجام شود و زمان آزمون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد.

نمونه سوالات آزمون سردفتری 97 مردی با زنی تحصیل کرده و متدین ازدواج کرد ولی به مرور زمان متوجه شد که زن بدرفتار، خودخواه، هتاک، لجباز و حسود است و به علت اینکه این عیوب در موقع عقد پنهان شده، اقدام به فسخ نکاح کرد نظر شما در خصوص این اقدام چیست؟ از جمله شرایط آزمون سردفتری اسناد رسمی می توان به داشتن شرایط اختصاصی مانند تحصیلات و سابقه مورد نیاز، آشنایی با قوانین قضایی و حقوقی کشور، دقت زیاد و توجه به جزییات، مسئولیت پذیری، قابل اعتماد و امانت دار و روابط اجتماعی مناسب اشاره کرد. Feb 3, 2015 – سلام میخواستم بدونم آزمون کی هست چه زمان ثبت نام شروع میشه منابع کدومه. سوال : سلام ، من رتبه ۱۲ سهمیه آزاد خراسان هستم و اسم یک نفر دیگر هم دیدم که شما نوشتین رتبه ۱۲ سهمیه آزاد خراسان ، خواستم بدونم امسال دو نفر رتبه هاشون مثل هم هست یا اشتباهی شده؟