همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد. بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو ظاهراً کاری ارزان به نظر میرسد. بعد از فرآیند بهینهسازی موتورهای جستجو ، عملا موتورها شروع به پردازش دادههای شما و همچنین ارزشگذاری آنها میکنند. بهینه سازی سایت مجموعه ای است از تکنیک ها و مهارت هایی که هم باعث بهبود عملکرد سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو شده و هم باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود. محتواهایی که از ابتدای ورود بازدیدکنندگان تا زمانی که تبدیل به مشتری شده اند رو پوشش میدهد . فراموش کردن این قید و شرطها میتواند ما را به یک «استفادهکنندهٔ سنتی از ابزارهای مدرن» تبدیل کند. نکتهٔ دیگری که دربارهٔ اهمیت دیجیتال مارکتینگ مطرح میشود این است که بسیاری از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به ما اجازه میدهند از طریق موبایل با مشتری در ارتباط باشیم.

بیشتر کاربران یکی از ۵ پیشنهاد برتر را در نتیجه جستجوی خود انتخاب می کنند. 53.3٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک است و 60٪ از بازاریابان اظهار می کنند که بالاترین کیفیت سرنخ های آنها از مشتریانی است که درگیر سئو هستند. مرد سئویی: اگر یک عبارت جستجو، زیاد استفاده شده باشه، یعنی شانس فرستادن ترافیک اینترنت به وبسایت شما رو میتونه زیاد بکنه. از طرفی، ترافیک سئو (که به عنوان ترافیک ارگانیک نیز شناخته میشود) “رایگان” است و گوگل برای نمایش صفحه شما و هدایت کاربر به آن هزینه ای دریافت نمیکند. به فرض ما میخواهیم به شما صفحه ای را برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه معرفی کنیم، لینک و انکرتکست را بصورت انکرتکست چیست؟

بازاریابی محتوا

نکتهٔ اول این که همهٔ ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای همیشه ارزان نمیمانند. فکر کنید. فرض کنید قرار است از همهٔ مشتریانی که محصول شما را طی سه ماه اخیر خریدهاند بپرسید که چقدر از محصول راضی بودهاند؟ لینک دادن به سایت یعنی اینکه شما از سایت های b، c ،e و z برای سایت خود با یک انکرتکست مناسب پیوندی بگیرید. به عنوان مثال زمانی که شما عبارت “آموزش سئو” را جستجو میکنید، دیگر مهم نیست که موقعیت مکانی وب سایت در تبریز باشد و یا در شیراز. زیرا مستقیما در گوگل آنچه میخواهد را جستجو میکند. سئو کلاه سیاه میتواند وبسایتها را در معرض خطر جریمه و یا پنالتی شدن و حذف از نتایج جستجو قرار دهد. در مورد سئو در ادامه به طور مفصل توضیح میدهیم. قبل از ملاقات با یک شرکت، در مورد برنامه های بازاریابی فعلی و چشم انداز خود برای آینده فکر کنید تا بتوانید اهداف خود را به تیم آنها منتقل کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ما با توجه به سلیقه مخاطبان در سایت مدیریو در این مقاله به صورت کلی به مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال در دنیای اینترنت و مجازی و در اصل به بازاریابی اینترنتی میپردازیم. گاها تعریف بازاریابی دیجیتال را محدود به دنیای اینترنت و وب سایت ها میکنند اما همانطور که از نام آن پیداست، منظور تمامی اجزای دنیای دیجیتال است و نه فقط اینترنت. سئو سایت علمی نیست که بتوان فقط به صورت تئوری و با مطالعه مقالات آموزش سئو، بر آن مسلط شد. بهبود و مدیریت نام تجاری شرکت، افزایش مشارکت مشتری و ارتباطات با شبکههای اجتماعی خلاق، ایمیل، کمپینهای بازاریابی تلفن همراه یا محلی صورت خواهد گرفت. به طور خلاصه میتوان گفت که این مدیر تلاش میکند تا اعتماد مردم به برند از طریق محتوای بارگذاری شده در فضای اجتماعی بیشتر شده و باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات خواهد شد.

نکتهٔ چهارم هم این که بسیاری از فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ، اگر قرار باشد با کیفیت مناسب انجام شوند، هزینهٔ اجرایشان بسیار گرانتر از چیزی خواهد شد که در نگاه نخست به نظر میرسد. بنابراین، سئو هم به کارشناس دائمی و دپارتمان دائمی (یا برونسپاری با قرارداد دائمی) نیاز دارد و پس از مدتی در عین رضایت از سرمایهگذاری روی سئو به نتیجه میرسید که این کار پرهزینهتر از چیزی بوده که در نگاه نخست به نظر میرسیده است. هزینهٔ آزمایش و خطا باعث میشود پروژههای دیجیتال مارکتینگ گرانتر از چیزی که در نگاه نخست به نظر میرسند، انجام شوند. تقریباً تمام کارکردهای دیجیتال مارکتینگ از معادل سنتیشان ارزانتر هستند. برای تبلیغات می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. تا به اینجای متن تاثیر کلمات کلیدی برای شما تعریف شد و اکنون شما میدانید که انتخاب کلمهی مناسب چه تاثیری بر بهبود رتبه سایت و در نتیجه حرفه و کار شما خواهد داشت.با توجه به اهمیت و ارزشی که این موضوع دارد، تصمیم گرفتیم شما را با برخی از ابزارهایی که میتوانید از آنها در این راستا استفاده کنید، آشنا کنیم.

این در حالی است که در عمل، سئو نیازمند یک تلاش دائمی و برنامهریزیشده است. پیامک هم همان تراکتهایی است که به زور از لای درب خانهٔ مردم به داخل فرو میکردند؛ فقط کمی نرمتر و ارزانتر. به همین دلیل استفاده از تکنیکهایی برای جذب و ترغیب مخاطب و همراه کردن آنها با اهداف برند، ضروری است. در فضای دیجیتال مارکتینگ، بر خلاف بازاریابی سنتی، ارتباط رو در رو با مخاطب وجود ندارد. اگر تصاویر شما خاص و متفاوت باشند اینطوری کاملا در ذهن مخاطب نقش میبندد و اینطوری به راحتی مردم شما را از بقیه برندها تشخیص میدهند.

اما این نکته هم مهم است که شما تنها کسی نیستید که به این نتیجه رسیدهاید. اصلاً کسی هست که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را نداند و لازم باشد ما این اهمیت را به او گوشزد کنیم؟ یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتوانند با بهرهگیری از پایه ای ترین مفاهیم دیجیتال مارکتینگ کاربرد را به کسب و کار مشتری علاقه مند کرده و مشتری های پروژه را چندین برابر کند. حالا دیگه یواش یواش باید وارد مبحث اصلی آموزش سئو بشیم، اما قبلش باید یکسری کارهای اصولی و بنیادی و پایه ای که انجام اونها برای هر سایتی لازم و ضروری هست رو انجام بدیم تا بعدها در سئو به چالش کشیده نشیم. درحال حاضر مشاغلی وجود دارد که به­ صورت مستقیم به تولید محتوا می­ پردازند و بازاریابی محتوا در سال 2022 یکی از اصلی ­ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت و از بخشهای مهم دیجیتال مارکتینگ است.

حالا می­ریم سراغ این که چه ابزارهایی داره و چه روش­های مارکتینگی تو بخش­های دیجیتال ما داریم اگر بخواهم خیلی ساده به این موضوع نگاه کنیم بهتره که تو فاز اول این رو به دو بخش تقسیم کنیم مورد اول این بار مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا که ترجمه بهتر میشود گفت بازاریابی کششی یا بازاریابی جاذبه که تو این روش بازاریابی در فضای دیجیتال ما به نوعی از ابزارهای بازاریابی استفاده میکنیم که اولین برخورده مخاطب با بیزینس ما از سمت مخاطبمونه یعنی سادهتر بخوام بگم مخاطب میاد سمتمون. اگر بخواهیم خیلی دقیق حرف بزنیم، بخش قابلتوجهی از فعالیتهایی که امروزه به اسم دیجیتال مارکتینگ میبینیم، همان تبلیغات سنتی است که صرفاً در بستر دیجیتال انجام شده است. بسیاری از کسبوکارهای کوچک هم، بخش قابلتوجهی از همان نقدینگی اندک خود را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص میدهند. شناسایی مشتریان هدف ، اطلاع از امکانات در دسترس آنها و انجام مطالعه بر روی تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ از اولین گامهایی است که شما بایستی به عنوان صاحب بیزینس، برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ بردارید.

۸ نظر برای اهمیت دیجیتال مارکتینگ | چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ آیا واقعاً لازم است دربارهٔ اهمیت دیجیتال مارکتینگ حرف بزنیم؟ بنابراین میتوانیم بگوییم: دیجیتال مارکتینگ یعنی دسترسی به موبایل؛ اما نه دسترسی ساده و سریع و ارزان. رفتهاند و میروند. بنابراین در آنجا هم با یک رقابت سنگین روبهرو هستید. و بقیه یا پاک شده یا در رقابت با سایر اپلیکیشنها فراموش خواهند شد. در ادامه، با بعضی از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا میشوید. ایمیل مارکتینگ همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد، بنابراین جای تعجب نیست که 73 درصد از بازاریابان B2B میگویند که ایمیل ابزار اصلی آنها برای ایجاد سرنخ بوده است. بنابراین بخش بزرگی از صنعت دیجیتال مارکتینگ در اختیار آماتورهاست. فضای دیجیتال ابزارهای بسیار متنوعی برای این کار در اختیار شما قرار میدهد. کلید اصلی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی این است برند باید محتوای با ارزشی در اختیار مخاطب قرار دهد تا در عوض مخاطب نیز چیز با ارزشی به او بازگرداند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

آژانس Disruptive به شکل تخصصی در زمینههای افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل و تحلیل کمپینهای تبلیغاتی فعالیت میکند و به مشتریان خود کمک میکند که از رقیبانشان پیشی بگیرند. بازاریابی دیجیتال دارای زیر شاخه های فراوانی است که هر کدام تبدیل به یک حیطه جدا شده و باعث ایجاد مشاغل زیادی شده اند. SEM خود روش های زیادی دارد که معروف ترین روش های آن SEO و تبلیغات PPC هستند. بعضیها احساس میکنند بازاریابی محتوایی از مقیاس اهمیت بازاریابی دیجیتال بر سئو برخوردار است، اما از طرفی بهینهسازی سئو و محتوا به عنوان بازاریابی هم میتواند نیازهای مربوطه را تا حد زیادی برآورده کند. به فرض که مقیاس فعالیتتان اجازهٔ چنین کاری بدهد، هزینهٔ اجرا بسیار بیشتر خواهد بود. اما حالا که به سراغ دیجیتال مارکتینگ آمده، کمپینهایی برای پروموشن اجرا کرده و مشتریان را به خرید با تخفیف یا حضور در جشنوارههای خود دعوت میکند. دیجیتال مارکتینگ یعنی دسترسی به موبایل، اما…

هر مقاله باید حداقل یک کلمه کلیدی را مورد هدف قرار دهد. گوگل در صفحه نتایج جستوجو، کلمات کلیدی متعددی را پیشنهاد میدهد. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما میشود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا نمودار تغییرات رتبه وب سایت را مشاهده کرده و نتایج تلاش های سئو سایت خود را مشاهده کنید. شما در سایت محمدرضا یونسی به مطالب کاربردی پیرامون بازاریابی، برندسازی و کسب و کار دسترسی دارید. 10. به طراحی سایت ( حداقل با وردپرس ) تسلط یا علاقه دارید ؟

سئو(SEO) مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. به طور کلی هر روش بازاریابی که در آن از موتور های جستجو گر چون گوگل، یاهو، بینگ و … تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی برای ایجاد آگاهی در میان مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است. کافی است حتی کمی برنامههای صدا و سیمای کشورمان را که بسیار محافظهکارانه اداره میشود و معمولاً به شکل مستقیم از شبکههای اجتماعی نام نمیبرند ببینید تا جایگاه موبایل را بهتر متوجه شوید. در صورتی که در بازاریابی آفلاین از رسانههای جمعی و سنتی استفاده میشود. یک بیزینس فروشنده موتورسیکلت های برفی که تجهیزات موتورسیکلت را می فروخت با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ LYFE توانست در عرض 5 ماه و با متدهای پیاده سازی سئو 97 هزاردلار فروش خود را افزایش دهد!

دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا به طور کامل بیان کنیم که سئو چیست و چگونه انجام میشود. تحقیق از مخاطبان احتمالا منجر به ایجاد پرسونای خریداران میشود. این آمار بهخوبی نشاندهندهی تأثیر محتوا بر روابط بهتر با مشتریان و جلب توجه خریداران است. برای آن دسته از افراد که این کار را تجربه نکردهاند، ممیزی محتوا یک بررسی جامع از تمام محتوای بازاریابی است که قبلاً تولید کردهاید که بر تلاشهای بازاریابی شرکت شما تأثیر میگذارد و شکل میدهد. آموزش و افزایش اطلاعات و یا استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ که توسط متخصصین این امر ارایه میشود میتواند مسیر راه را برای شما هموارتر نماید. علاوه بر موارد بالا به نظر من نرخ تبدیل (CR) دیجیتال مارکتینگ کمتر از انواع سنتی فروش می باشد اما تا حدودی می توان گفت که به دلیل وجود نمونه بالا (impression) نتیجه نهایی بهتری نسبت به فروش سنتی خلق می شود.

در این رابطه باید گفت که این نوع از سئو می تواند به عنوان پر بازده ترین بخش سئو معرفی شود و اگر بخواهیم بگوییم که چطور می توان بازدهی یک سایت را به حد قابل قبولی رساند باید این نوع از سئو را در اولویت قرار دهیم. در این نوع بازاریابی دیجیتال اغلب از موتور جستجو گر گوگل استفاده میشود که دلیل آن محبوبیت بالای آن بین مخاطبان در سراسر جهان است. وقتی نوبت به سئو سایت میرسد، بهترین انتخاب تهیه و به کار بُردن یک استراتژی مناسب براساس نوع نیازهای سایت و اهداف مورد نظر کسب و کارهاست. قیمت این ابزارها تابع عرضه و تقاضا است و وقتی تقاضا برای خدمات دیجیتال مارکتینگ افزایش پیدا میکند، طبیعی است که عرضهکنندگان هم قیمت خود را افزایش میدهند. پیوندهای طبیعی: وقتی سایتهای دیگر محتوای شما را با سرچ پیدا کنند و به آن پیوند دهند، پیوندی طبیعی بدست میآورید.

اگر شما هم هنوز با واژه دیجیتال مارکتینگ به خوبی آشنا نشده اید، من به شما قول میدهنم که هر روزه در حال انجام کارهایی هستید که حتما به موضوع بازاریابی دیجیتال مرتبط است. تفاوت دوره و فیلم آموزش دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با سایر دورهها این است که در منتوریکس مثالهای کاربردی همراه با دادههای واقعی شرکتهای بزرگ ایرانی که براساس تجارب واحد دیجیتال مارکتینگ منتوریکس به دست آمده است، ارائه میشود. دسترسی به موبایل، یکی از ویژگیهای شگفتانگیز و بینظیر دیجیتال مارکتینگ شانار دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) یک نوع بازاریابی آنلاین یا اینترنتی است. PPC اختصاری از حروف انگلیسی (Pay Per Click) است که ترجمه آن به فارسی ” پرداخت به ازای کلیک ” است. این حرف در دنیای آنلاین اغلب به شکل مطالب مفیدی ترجمه میشود که کاری را که بازدید کننده انجام میدهد قطع نمیکند بلکه آنها را به یادگیری، لذت بردن و ارتباط بیشتر با ارائهدهنده خدمات دعوت میکند.