بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان؛ انتخابی اقتصادی برای کاربری روزمره! تکنوسان مگ

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان؛ انتخابی اقتصادی برای کاربری روزمره! تکنوسان مگ

بدین ترتیب صفحه نمایش توانست ۸۳.۸ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد و این عدد برای یک دستگاه میان‌رده چندان بد نیست، اما گجت‌های دیگری نیز وجود دارند که ظاهر پنل جلویی آن‌ها مدرن‌تر است. کمپانی وان پلاس نیز جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که برای مدیریت دستگاه خود با شرکت بزرگ گوگل همکاری می‌کند. بدین ترتیب وان پلاس گوشی‌های خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و رابط کاربری نیز مختص خود شرکت وان پلاس است.

در طرف دیگر نمایشگر نوکیا ۶ با ارائه‌ی رنگ مشکی، کنتراست قابل‌ قبولی دارد. Q6 به‌عنوان نماینده‌ی ال‌جی به نمایشگر ۵.۵ اینچی و کشیده مجهز شده است که در روشنایی بالا یکی از بهترین ال‌سی‌دی‌های بازار میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی از نظر کنتراست و ارائه‌ی رنگ مشکی است. استفاده از قاب پلاستیکی در پشت Q6 از باکیفیت به نظر رسیدن آن جلوگیری می‌کند و فقدان حسگر اثر انگشت در این گوشی به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست. ذن‌فون‌مکس ایسوس نیز از جمله‌ گوشی‌های با طراحی مدرن لیست است که با بدنه‌ی فلزی خود از نظر کیفیت ساخت و طراحی شما را راضی خواهد کرد. با وجود حاشیه‌های سمت و راست نمایشگر، ابعاد کلی ذن‌فون مکس پلاس مناسب و به لطف انحنای پشت دستگاه، در دست گرفتن آن ساده است. پی اسمارتاز بسیاری جهات شبیه به آنر ۹ لایت است؛ با این تفاوت که خبری از شیشه در قاب پشتی آن نیست.

گوشی تا ۳ میلیون تومان

از نظر عملکرد این گوشی‌ها در زمره‌ی گوشی‌هایی چون کیو ۶ و وای ۷ پرایم قرار می‌گیرند و تفاوت‌ها از نظر عملکرد چندان زیاد و محسوس نیست. ردمی نوت ۵ ای بدون شک با تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۲۵ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم روی کاغذ ضعیف‌ترین گوشی فهرست است؛ ولی این ضعف در کاربری‌های روزمره و در رابط‌کاربری خودنمایی نمی‌کند. تراشه‌های سری ۴۰۰ و ۶۰۰ کوالکام، اکسینوس ۷۸۷۰ و کرین ۶۵۹ در کنار تراشه‌ی MT6750 مدیاتک، قلب تپنده‌ی گوشی‌های اقتصادی لیست ما هستند. بدون شک قوی‌ترین تراشه‌ی را باید در دل ردمی نوت ۴ ایکس جستجو کرد؛ این گوشی با دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ در بازارهای جهانی و هلیو X20 در بازار چین عرضه شده است. اسنپدراگون ۶۲۵ از نظر پردازنده‌ی مرکزی و واحد گرافیکی گزینه‌ی قدرت‌مندی است.

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ روی این گوشی اقتصادی از یک نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی با پنل PLS TFT و رزولوشن 720×1600 پیکسلی استفاده کرده که در بالای آن یک بریدگی به شکل حرف V انگلیسی برای قرار گرفتن دوربین سلفی دیده می‌شود. از نمایشگر که بگذریم در پشت قاب گوشی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد که زوم دیجیتالی ۱۰ برابری و فیلمبرداری 1080p فراهم می‌کند. در زیر آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج نیز حضور دارد که به عکاسی پرتره با گوشی A03 سامسونگ کمک می‌کند. هم دوربین پشتی و هم دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی به لطف قابلیت Live Focus می‌توانند عکس‌هایی با پس زمینه بوکه تهیه کنند.

مدل پرو این گوشی هم با قیمت حدود 34 میلیون تومان موجود است ولی آن گوشی در آن بازه قیمتی در برابر گلکسی S22 الترا و آیفون 13 پرو ارزش خرید زیادی ندارد و پیکسل 6 با توجه به قیمت، بر عکس بهترین گوشی جهان، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. در نهایت همانطور که می‌بینید، برای خرید گوشی مناسب باکیفیت نیازی نیست پول بسیار زیادی هزینه کنید و تا ۵ میلیون تومان هم می‌توان مدل‌های بسیار مناسبی را انتخاب کرد. مطمئنا برخی مدل‌ها در این فهرست دیده نمی‌شوند که این موضوع خوشبختانه به تنوع زیاد گوشی‌های این محدوده قیمت برمی‌گردد. اگر در این بازه قیمتی تجربه استفاده از گوشی‌های هوشمند را دارید، در بخش کامنت‌ها نام مدل مذکور را بنویسید و تجربه استفاده خود از آن را مطرح کنید. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در شرایط مختلف نوری می‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند و دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید هم در شرایط نوری مساعد حرف زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این، طرفداران سلفی مطمئناً از عکس‌های ثبت شده توسط دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی راضی خواهند بود.

ناگفته نماند، اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت با قابلیت های مناسب هستید نیز جای نگرانی وجود ندارد چرا که گوشی های اقتصادی زیادی در سال های اخیر تولید شده اند که عملکرد قابل قبولی دارند. در ادامه به برخی از بهترین گوشی های اقتصادی اشاره خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی خریداری کنید که نسخه 6 با حافظه 128 و نسخه 8 با حافظه 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی دارای دوربین سه‌گانه بوده که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.9 است که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی دارد.

تا 4 میلیون تومن

به همین خاطر این گوشی در حال حاضر بهترین گوشی تاشو در جهان است که می‌توانید خریداری کنید. البته بیشتر کاربران نگران مکانیسم تاشو این گوشی هستند اما به گفته سامسونگ، زد فلیپ 4 می‌تواند تا حداقل 200 هزار بار، باز و بسته شود که تقریبا معادل 5 سال استفاده است. در حالی که Galaxy S22 Ultra ممکن است بالاترین مدل گوشی در دنیا باشد، گوشی پرچمدار واقعی، گوگل پیکسل 6 پرو است. گوگل سال گذشته با سری پیکسل 6 بازار را درو کرد و یک طراحی کاملاً جدید و یک چیپست داخلی را معرفی کرد.

تک لنز اپل همچنین از کیفیت 1080p با حداکثر سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند در حالی که گلکسی A53 از سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که تراشه اگزینوس سامسونگ که در این مدل بکاربرده شده کاملاً قادر به پشتیبانی از سرعت 4K/60 فریم در ثانیه است. طراحی این مدل از کمپانی سامسونگ دارای نکات ظریفی است که با توجه به میان‌رده بودنش بسیار عالی است. ماژول دوربین تعبیه شده در پنل پشتی برگرفته از زپرچمداران همین برند است که همین موضوع نشان از حساسیت طراحی و اهمیت این مدل به صفحه وب زیر مراجعه کنید دارد.

تراشه گوشی گلکسی A23 از نوع Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G شش نانومتری است. اسنپدراگون یک تراشه قدرتمند است که برای یک گوشی اقتصادی انتخابی فوق‌العاده بوده است. گوشی گلکسی A23 تنها ۱۹۵ گرم وزن داشته و تراکم پیکسلی در آن نیز حدود ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ است. گلکسی A13 در تست پخش ویدیوی ما به بیش از 19 ساعت رسید، که برای دوام یک روز و اندکی با یک بار شارژ کافی است، اما گلکسی A12 در همان شرایط هفت ساعت بیشتر دوام آورد. سامسونگ می‌توانست در این گوشی کارهای بیشتری برای متمایز کردن طراحی گلکسی A13 انجام دهد. متأسفانه، این طراحی جدید یک ایراد اضافی دارد به این دلیل که کمی جذب کننده اثرانگشت است.

  • در ادامه تعدادی از بهترین گوشی های زیر 2 میلیون تومان بازار را معرفی و بررسی می کنیم.
  • شما میتونید توی این مقاله، بهترین گوشی ها تا ۱۰ میلیون تومان رو پیدا کنید، ویژگی هاشون رو بررسی کنید و براساس نیازتون انتخاب کنید.
  • درست مانند A53 که به تازگی معرفی شده است، می‌توان این گوشی را هم تا یک ترابایت دیگر از طریق microSD افزایش داد.