بهترین کرم ضد آفتاب + معرفی 10 برند از بهترین ها مجله اینترنتی بهداشتی و سلامتی دارو دات کام

بهترین کرم ضد آفتاب + معرفی 10 برند از بهترین ها مجله اینترنتی بهداشتی و سلامتی دارو دات کام

هر نوع ضد آفتابی را که انتخاب کنید ، باید هر روز از آن استفاده کنید، زیرا اشعه آفتاب یک ماده سرطان زای اثبات شده است و آسیب اشعه ماورا بنفش UV در پوست شما جمع می شود و آسیب جدی وارد میکند. هر نوع ضد آفتاب ایرانی و خارجی را می‌توانید از طریق فروشگاه معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی خریداری نمایید. کرم‌های ضد آفتاب بر اساس کاربرد، نوع پوست، فرمولاسیون، خواص به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. ضدآفتاب‌ها از خواص شیمیایی (جذب پرتو) یا فیزیکی (مسدود کردن پرتو) برای جلوگیری از نفوذ پرتو A و B آفتاب به پوست استفاده می‌کنند.

  • یکی از محصولات سی گل که بسیار باکیفیت بوده و طرفداران زیادی نیز دارد، کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل میباشد.
  • گفته می‌شود هر چه میزان SPF کرم ضدآفتاب بیشتر باشد، از پوست محافظت بیشتری در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌کند.
  • بدیهی است در روزهای گرم تابستان انتخاب کرم ضد آفتاب با SPF 50+ بهتر است.
  • ضد آفتاب‌هایی که حاوی اکسید زینک و دی‌اکسید تیتانیوم هستند یا ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان و نوزادان، برای پوست‌های حساس آن‌ها مناسب‌تر است.
از استفاده از کرم های ضد آفتاب شیمیایی برای کودکان خودداری کنید، زیرا پوست آن ها تمایل دارد مواد شیمیایی را فوراً جذب کند. علاوه بر حفاظت از خورشید با اکسید غیر نانو اکسید و دی اکسید تیتانیوم، این کرم ضد آفتاب عاری از مواد شیمیایی و فاقد چربی باعث ضدعفونی شدن و جوانی در پوست های خشک هم می شود. کرم ضد آفتاب را 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید.

از این ضد آفتاب ها استفاده نکنید

کرم ژل ضدآفتاب مای فارما نیز با فیلترهای قوی ضد اشعه‌های زیان بار خورشید از پوست مستعد یا درگیر آکنه شما به خوبی محافظت می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر پرتو مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست بسیار مؤثر باشد. فروشگاه اینترنتی روژه فروشگاه تخصصی اینترنتی محصولات مراقبتی پوست و مو است. فروشگاه اینترنتی روژه انواعی از نام آشنا ترین محصولات آرایشی و بهداشتی، شامل گروه های مراقبت از پوست، مراقبت از مو، حمام و بدن و آرایشی را در دل خود جای داده است. خرید ضدآفتاب بهترین راه برای پیشگیری از انواع سرطان پوست از جمله سرطان سلول سنگفرشی، کراتوز اکتینیک، ملانوم و سرطان سلول بازال میباشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تخریب فیبرهای کلاژن و الاستین میشود، بنابراین امکان دارد پوست آسیب دیده، کمی کدر به نظر برسد.

کرم ضد آفتاب فاقد چربی SPF 50 اریکه – بی رنگ

همچنین استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها به صورت موضعی به اثر بخشی این ضد آفتاب کمک کرده است. در واقع می‌توان گفت SPF مقدار محافظت ضدآفتاب از پوست را در برابر پرتوهای UVB مشخص می‌کند. ضدآفتاب‌های موجود در بازار در بافت‌های مختلفی از جمله کرم، کرم ژل، فلوئید، لوسیون و اسپری به بازار عرضه می‌شوند.

حداقل SPF برای یک ضد آفتاب SPF 15 است که از برخورد ۹۳٪ اشعه های خورشید جلوگیری می کند. پس از آن SPF 30 است که از ۹۷٪ اشعه ها و در انتها SPF 50 است که پوست را از ۹۸٪ اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند. توجه داشته باشید قیمت کرم ضدآفتاب مای نسبت به محصولات خارجی بسیار پایین‌تر بوده، اما از نظر کیفیت کاملا قابل رقابت با آن‌ها است. علت این امر، نبود هزینه‌های گمرکی و تولید کرم‌ها در ایران است. برای خرید کرم ضدآفتاب مای با spf های مختلف به رنگ پوست خود و میزان تابش خورشید توجه کنید. تاریخ مصرف کرم ضدآفتاب را حتما چک کنید، بعضی از کرم‌های ضد آفتاب پس از باز شدن درب دارای 6 تا 24 ماه تاریخ مصرف هستند.

ژل ضد آفتاب پریم SPF50 مدل C-PRIME ظرفیت 40 میلی لیتر

اما به یاد داشته باشید، این درصدها نشان می‌دهند که هیچ ضدآفتابی UVB را فروشگاه اینترنتی شالبا تماما مسدود نمی‌کند. همچنین بالا رفتن SPF، قدرت انسداد را تنها با درصد کمی افزایش می‌دهد. مشکل دیگر SPF این میباشد که به طور کلی معیاری برای محافظت از UVB است و نه UVA.