اتاق فرار چیست؟ معرفی انواع اسکیپ روم در تهران اکتیک

بازی‌های اتاق فرار قالبا بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه برگزار می‌شند. البته بازی‌هایی هستند که مدت زمان طولانی‌تری دارند ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرفه‌ای شدن سراغ این بازی‌ها نروید، زیرا امکان دارد تجربه‌های اول شما در مدت زمان طولانی باعث خستگی شما شود و خدای نکرده شروعی بدی داشته باشید. به طور کلی بازی اتاق فرار به چهار بخش تقسیم می‌شود که در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها توضیح مختصری خواهیم داد. اتاق فرار یک بازی تیمی ۴ تا ۶ نفره اس که توانایی ارتباط شما با هم تیمی هایتان را افزایش می‌دهد و یک بازی مناسب برای همبستگی و تعامل بین تیم‌ها می‌باشد.

اتاق فرار چیست؟ معرفی انواع اسکیپ روم در تهران اکتیک

اتاق فرار ارهبه هر حال در هر سناریویی که قرار بگیرید، باید سرنخ ها را پیدا کرده و آنها را دنبال کنید. این کار را باید مرحله به مرحله ادامه دهید تا معمای پایانی را حل کنید. جالبی اتاق فرار در این است که شما در کنار این حس‌ها باید منطقی تصمیم بگیرید. شاید در ابتدا خیلی حس ترس را تجربه نکنید و بگویید این یک بازی است، اما هرچقدر که بگذرد، واقعا در بازی غرق می‌شوید. هیچ بازی دیگری در دنیا امکان تجربه این حس را به شما نمی‌دهد.

آماده تجربه کردن اتفاق‌های جدید هستی؟

هر چند طراح آن یک دانشجوی ژاپنی به نام تاکائو کاتو بود که وقتی دید دوستش در حال انجام بازی ویدئویی فرار از اتاق است به فکر ساختن ورژن واقعی آن افتاد و اولین اتاق فرار شهر سیلیکون‌ولی را در سال ۲۰۰۷ طراحی کرد. هماهنگی معماها با داستان درام، باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شده باشد تا نتیجه بسیار مطلوب و جذاب باشد. اتاق فرار درام، می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده احساسی در مخاطب ایجاد کند و خاطره خاص آن در ذهن بازیکن‌ها جاودان شود. ایران اسکیپ، مرجع اسکیپ روم در ایران بوده و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به رزرو بلیط کنید. تنوع بالای اتاق فرارهای ارائه شده در این سایت بسیار بالا بوده و تمام مناطق مختلف تهران را پوشش می‌دهد.

آنها قصد فریب شما را ندارند و سعی می‎کنند به طور کاملا مخفی، شما را متوجه نکات برای ادامه اینجا کلیک کنید نمایند. برای مثال اگر گفته می‎شود، می‎توانید از اشیاء روی دیوار استفاده نمایید، بنابراین باید نکته‌ایی در آنها باشد. از داستان‌های پلیسی و جنایی گرفته تا ماجراهای ترسناک و دلهره آور در این اتاق فرارها گنجانده شده است تا به سلیقه همه افراد جامعه پاسخ داده شود. اتاق فرار از آن دست بازی‌هاست که نمی‌توان تنها یا دو نفره انجامش داد. برای حل معما باید یک تیم تشکیل دهید و از فکر و توانایی همه اعضا برای فرار از اتاق استفاده کنید. این روز‌ها بازار اتاق فرار نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشور‌های دیگر هم گرم است.

به‌عنوان ‌مثال حضور شرکت‌کننده‌ای که باردار باشد یا بیماری‌های قلبی داشته باشد در یک بازی ترسناک یا جنایی مجاز نیست. در حال حاضر در بسیاری از سناریوهای اتاق فرار غیر از تیم شما شخص یا اشخاصی در بازی شما حضور دارند. این حضور در زمانی می‌تواند جهت سوق دادن به مراحل بازی باشد و در بعضی اوقات صرفا باعث ایجاد ترس و وحشت شما خواهد شد.

از زمان حضور شما داخل مجموعه‌های بازی شخصی به عنوان گیم مستر مسولیت بازی شما را بر عهده خواهد گرفت. به این صورت که ابتدا یا به صورت حضوری و یا از طریق فیلم‌های از پیش ضبط شده شما را با اتاق فرار و قانون و قوانین آن اشنا خواهد کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم اسکیپ روم یک باز ی گروهی می باشد. این تیم می تواند از دوستان، خانواده، همکاران و یا همکلاسان دانشگاه شما باشد.

جالب است بدانید که به صورت موازی، یک دانشمند و فیزیک‌دان سوئیسی، بازی مشابه به اتاق فرار را در سال ۲۰۱۲ طراحی کرد. به هر حال اتاق فرار شروع به گسترش پیدا کردن در کشور‌های مختلف دنیا کرد. نهایتا در سال ۲۰۱۷ شاهد حضور حدود ۸۰۰۰ اتاق فرار در سراسر جهان بودیم. مخصوصا در اتاق فرار ترسناک، جلوه‌های ویژه می‌توانند شما را واقعا وارد حس ترس و وحشت کنند. همچنین عوامل مختلف در این نوع اتاق فرار باعث از بین بردن تمرکز شما می‌شوند. در یک اتاق فرار حرفه‌ای به عنوان مثال ممکن است با گوش دادن به صدایی که از یک جسم بیرون می‌اید بتوانید رمز اتاقی را پیدا کنید.

طبق آمار سال 2017 تقریبا بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشته است که تاکنون نیز تعداد آن‌ها افزایش یافته است. لازم است بدانید که تیم اتاق فرار در سال 1394 در ایران نیز شکل گرفت و به طراحی و اجرای این بازی هیجان‌انگیز پرداخته شد. اولین اتاق فرار نیز در فصل بهار سال 1395 در ایران به وجود آمد و پس از مدت کوتاهی این اتاق‌ها زیاد شدند و در حال حاضر تعداد زیادی از اسکیپ روم‌ها در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، اهواز، کرمان، کرج، چالوس و… امروزه این بازی در کشور از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد که هزینه شرکت در آن با توجه به محل بازی، سناریو و… شاید برای شما نیز جالب باشد که در خصوص تاریخچه اتاق فرار بدانید و کشف کنید که اولین بار، چه کسی این ایده جذاب را در ذهن خود پروراند و برای اجرایی شدن آن اقدام کرد.

۱۰ فایده لگو، بهترین اسباب‌بازی برای کودکان و نوجوانان