آسانسور شیشه ای (پاناروما)

از آنها همچنین میتوان در محیطهای دیگر مانند بیمارستانها یا ادارات برای جابجا کردن سریع تر دارو یا پرونده ها استفاده کرد. این تجهیزات و قطعات باید کاملا به صورت مطمئن و کارا با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا بتوانند به خوبی و با ایمنی بالا مسافران را در ساختمان جابجا کنند. آسانسورها مانند ساختمان ها انواع مختلفی دارند و کاربردشان با یکدیگر تفاوت دارد. مالکین و مدیران ساختمانها علاوه بر مسئولیت خاص خود مسئولیت تضمین امنیت جاب نیز در ساختمانها بعهده دارند. یکی از مهم ترین عوامل در ساختمان های قدیمی که بر روی قیمت نصب آسانسور تاثیر بسزایی دارد، ابعاد می باشد. البته پس از نصب آسانسور هم باید در بازه های مختلف زمانی به صورت مرتب به وضعیت موتور و بقیه قطعات آن رسیدگی شود و مورد بازرسی قرار بگیرد. آسانسورهای کوچکی هستند که معمولا در محیط آشپزخانه و رستورانها، همچنین هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آسانسور شیشه ای همانطور که اشاره شد، یکی از بهترین و محبوب ترین انوان آسانسور های مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که پلان و طراحی بسیار بی نظیری برخوردار هستند. این فعالیت ها بصورت هدفمند از خرابی دستگاهها جلوگیری می کند، عمر مفید تجهیزات را در بالاترین سطح عملکرد با فن آوری های موجود افزایش میدهد و باعث افزایش سطح ایمنی و رفاه کاربران می شود. سرویسکار باید قبل از روشن کردن آسانسور سری ایمنی را به مدار برگرداند تا از بروز حادثه جلوگیری کند. سری استپ آسانسور چه وظیفهای را برعهده دارد؟ بعضی از کارگاهها بعد از اتمام پروژه به دلیل در تنگنا قرارگرفتن اسانسور کارگاهی یا تاور کرین خود مجبورند برای دمونتاژ دستگاه خود هزینه های هنگفتی را متحمل شوند ، کرین یاب آمادگی دارد در این موارد خاص به مدیران ومهندسان پروژه مشاوره وکمک نماید . چون کابین یک قسمت متحرک در سیستم آسانسور است ، برق توسط کابل های ویژه ای به آن متصل می گردد که به آن تراول کابل گویند .

سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین آسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده است. مطابقت کار آسانسور با شرایط موجود با قوانین، امری بسیار مهم است که موضوعی پیچیده و نیازمند تجربه کافی می باشد. 5- لازم است شرایط تجدید نظر اول در تامین مساحت سطح شیشه خور و مساحت هر بخش شیشه خور رعایت گردد. از نظر سرعت دارای انواع تک سرعته، دو سرعته و کنترل سرعت هوشمند است. علاوه بر نصب آسانسور ، درآمد شغل تعمیرات و سرویسکاری آسانسور نیز بالاست زیرا هر آسانسور بطور ماهانه باید سرویس شود بنابراین شغل سرویسکاری نیز دارای درآمد بالایی است که این مهارت بطور کامل در کلاس آموزش آسانسور ما آموزش داده می شود. این دستگاه برای حمل ویلچر و برانکارد طراحی شده است که البته آسانسورهای معلول بر میتوانند انواع مختلفی داشته باشند و زیر مجموعه دستههای مختلف قرار بگیرند.

این نوع آسانسور ها روشی جدید و هیجان انگیز برای مسافرت در یک مجتمع تجاری یا مسکونی است. البته باید توجه نمایید که بدلیل ساختار این نوع آسانسور فقط تا ۵ یا ۶ طبقه پاسخگو خواهد بود در حالیکه آسانسور کششی طبقات بسیار بالاتری را پشتیبانی می نماید. این مشکل میتواند بسیار خطر آفرین باشد . شاید در نگاه اول طراحی و اجرای آسانسور پاناروما تفاوت چندانی با آسانسورهای معمولی نداشته باشد ولی واقعیت این است بایستی در طراحی و اجرای این نوع آسانسورها به آیتم مخصوص در استاندارد توجه شود.

در مستقیم برای جا به جایی کابین، جک مستقیما به یوک کابین متصل است و در غیر مستقیم، جک از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین، موجب جابجایی می شود. این نوع آسانسور از یک گیربکس که به موتور متصل می شود و چرخی که سیم بکسل را به حرکت در آورد برخوردار است و می تواند به سرعتی بین ۱.۷ تا ۲.۵ متر بر ثانیه حرکت کند. این بالابر بر اساس نیروی گیربکس و الکتروموتور کار می کند و کابین آن نیز به دلیل وجود چند رشته طناب فولادی یا همان سیم بکسل، به وزنه تعادل متصل می شود. در نگهداری پیشگیرانه، اصولا تجربه سرویس کار و شناخت کامل تجهیزات در طول زمان سرویس و نگهداری نشان میدهد که کدامیک از قطعات آسانسور دچار نقص و خرابی می شوند، در نتیجه فرصتی برای تعویض این قطعات مهم قبل از خرابی آنها بوجود می آید.

يادآوري : بار افقي ممكن است از طرف مسافران وارد شود. 2-5 در صورت استفاده از شيشه جام با ضخامت حداقل ده ميليمتر بايستي سطوح ان طرف شيشه كه در دسترس مسافر نباشد بوسيله لايه پلاستيكي چسب دار مخصوص پوشش داده شود. 2-6 حداقل ضخامت آينه هاي استفاده شده جهت دكور آسانسور بايستي 6 ميليمتر باشد و بايد شيشه آن Laminated يا Toughened باشد و در صورتيكه از آينه با شيشه معمولي استفاده شده باشد بايستي سطوح پشت آينه بوسيله لايه پلاستيكي چسب دار مخصوص پوشش داده شود. همه کسانی که از این وسایل استفاده می کنند بخصوص رانندگان و اپراتورها جهت آشنائی و اجرای مقررات قانونی تحت آموزشهای مربوطه قرار می گیرند. سرویس: شامل بازدیدهای نوبتی آسانسور جهت آمادگی برای بهره برداری ایمن است نگهداری این مفهوم گستره وسیع تری را شامل می شود، اما به طور کلی به معنای رسیدگی به تجهیزات برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر مفید قطعات و عملکرد آنهاست و نیز مانع از کارافتادگی زودهنگام آنها می باشد.

این کار با نشستن روی یک صندلی موتوری انجام میشود که آنها را از یک طبقه به طبقه دیگر پنل آسانسور متالیفت حمل می کند. اما اگر یک قطعه از آسانسور شما به خوبی کار نکند، مجوز برای آن صادر نمی شود و می بایست برای تعویض آن اقدام نمایید تا بتوانید مجوز را دریافت کنید. ریل های راه آهن در قطارهای درون شهری یا برون شهری تست و در صورت لزوم تعویض شوند تا قطارها از مسیر حرکت خود خارج نشوند. درب طبقات قبل از سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی نصب می­شود تا از سقوط نصابان آسانسور و سایر کارگران ساختمان به درون چاه آسانسور جلوگیری کند. مناسب برای آسانسورهایی که دارای سه درب هستند. به همین دلیل توصیه می شود در ساختمان هایی نصب و استفاده شود که سه الی پنج بار بتواند توقف داشته باشد. تابلو سه فاز دارای شینه نول و ارت و ترمینالهای سه فاز و نول و ارت است.

قطعات اسانسور

در حقیقت، بهترین شرکت آسانسور، شرکتی است که این افراد حرفهای را در اختیار داشته باشد. هزینه نصب اسانسور با توجه به مدل آسانسور، ابعاد آن،سرعت و تجهیزات به کار رفته در آسانسورها،متفاوت است.مهمترین فاکتوری که در کیفیت اسانسور موثر خواهد بود اجرای ان میباشد. برای نصب ریل آسانسور، می بایست آموزشات کامل را به همراه تیم های حرفه ای نصب آسانسور ببینید و بتوانید نصب ریل ها را بیاموزید و از این کار بسیار خوب کسب در آمد نمایید. جالب است بدانید که کابین آسانسور، اگر با قیمت مناسب تری ساخته شود، هزینه نصب آسانسور نیز کاهش می یابد و افراد با قیمت مناسب تری می توانند آسانسور را خریداری نمایند.

سر دیگر سیم بکسل نیز به وزنه برای به دست آوردن تعادل و ثبات سیستم مکانیکی متصل است. قبل از اینکه برای نصب آسانسور اقدام کنید، حتماً با بهترین شرکت آسانسور مشورت کرده اید و می دانید که کدام یک از مدل های آسانسور برای ساختمان شما مناسبتر است. جنس شیشه های به کار رفته در لته های درب های طبقات نیز از نوع لمینت سکوریت ضد ریزش و پاشش بوده و استحکام آن مشابه شیشه ها و دیواره های به کار رفته در قسمت های دیگر کابین به اندازه عدم تغییر حالت در برابر ۳۰۰ نیوتن بر ۵ سانتیمتر مربع از سطح آن می باشد. علاوه بر نکات فوق، برخی از موارد هم وجود دارند که به عنوان نکات تکمیلی در آیین نامه نصب آسانسور باید به آن توجه شود.

تعمیر اسانسور

اغلب در یک فروشگاه یا هر محیط دیگری که ممکن است برای حمل و نقل کالا بین طبقات لازم باشد، استفاده میشود. برنامه ریزی برای استفاده از انواع آسانسورها، بخش حیاتی و ضروری بسیاری از پروژه های ساختمانی است. احساس نیاز به تامین امنیت در آسانسورها بیشتر شد و در سال ۱۸۵۲ الیشا اوتیس آسانسوری را ارائه نمود که از نظر ایمنی مطمئن تر از نمونه های قبلی آسانسور بود. آیا کاراموزی رایگان بعد از دوره نصب و تعمیرات آسانسور ارائه میگردد؟ در اغلب ساختمان های قدیمی که ممکن است مجهز به فضای لازم برای احداث موتورخانه یا ایجاد چاله ی آسانسور نباشند از آسانسور هیدرولیک خانگی یا هوم لیفت استفاده می شود. افرادی نیز در مسافرت بین شهری هم ممکن است با هواپیما سفر کنند همه این وسایل نقلیه چه از نوع عمومی آن چه از نوع شخصی بر اساس حداقل استانداردهای ایمنی برای تضمین سلامت و امنیت رانندگان و مسافرانشان طراحی و ساخته شده اند اسانسور، امروزه، وسیله ای پیچیده و از تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی پیشرفتهای تشکیل شده است.

آسانسورهای بعدی در آلمان نصب شدند که این آسانسورها علاوه بر ایمنی بالاتر نسبت به نمونه های اولیه آسانسور از سرعت بالاتری برخوردار بودنند و بارهای سنگین تری را نیز می توانستند جا به جا کنند و به مرور زمان نیز شاسی های آسانسور به آن ها اضافه شد تا بتوانند کنترل بیشتری روی حرکت آسانسورها داشته باشند. شاید در کابین تاریک و بی حرکت آسانسور کمتر اذیت شویم! سیستم کنترلی انرژی بالایی را مصرف خواهد کرد و یا استفاده از یک سیستم جدید انرژی را باید کم کرده تا آسانسور کمتر تعمیر لازم شود. اما مشکلی که داشت پایین بودن امنیت آن بود و کمتر می شد انسان را با اطمینان بر آن سوار کرد. بر اساس این شواهد تاریخی آسانسور توسط ارشمیدس در ۲۳۶ سال قبل از میلاد ساخته شده است.

تابلو فرمان میکروپروسسوری درایودار نوعی دیگر از تابلو فرمان ها است که برای آسانسورهای کششی تک سرعته و دو سرعته با سرعت ۱ متر بر ثانیه مناسب است. از متداول ترین تابلو فرمان هایی که در آسانسورها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به تابلو فرمان میکروپروسسوری کلمورگن اشاره نمود. حتی به صورت پارکینگ طبقاتی نیز مورد بهره برداری قرار میگیرد. اما شیشه لمینت حتی پس از شکستن هم فرم خودش را از دست نمی دهد. آسانسورها از قدیمی ترین ساخته های دست بشریت می باشند که برای آسایش و رفاه حال انسان ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

انواع اسانسور

آسانسور های شیشه ای از اجزای بسیار مختلفی تهیه و طراحی شده اند که بی شک یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزای آن مربوط به کابین می باشد. این موتورهای الکتریکی که به مرور زمان تغییرات زیادی کرده اند که به وسیله کابل های کششی و سیستم وزنه تعادل عمل جا به جایی کابین آسانسور بین طبقات را انجام می دهند. هزینه تعمیر آسانسور به عوامل زیادی بستگی دارد. توصیه می شود که آسانسور های شیشه ای مورد نیاز خود را از وب سایت ها و شرکت های معتبری انجام دهید تا آسانسور مورد نظرتان از طراحی و پلان بسیار بی نظیری برخوردار باشد. این دستگاه برای حفاظت اضافی، تحت کنترل مستقیم آتش نشانی و خدمات امداد نجات طراحی شده است.

در مسیرهای رفت و آمد، لامپهای معابر در صورت نیاز تعویض شوند. پس نیاز به خدمات آسانسور در اینجا پدیدار می شود. پس از آنکه عوامل موثر در نصب مکانیکال آسانسور و انتخاب مدل آسانسور بررسی شد، تصمیم گیری برای خرید توسط مشتری انجام می شود. پس از آن که مدل آسانسور برای یک ساختمان انتخاب شد، نوبت به نصب آسانسور میرسد. بهترین تکنسین های نصب آسانسور در شرکت ها افرادی هستند که پس از آماده سازی مرحله قبلی، کابین آسانسور، پمپ، جک و تجهیزات وابسته را در جای خود مونتاژ و نصب میکنند. اسن آسانسور مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به نصب سریع آسانسور، کم حجم بودن قطعات و لوازم، انجام سرویس راحت، دسترسی آسان به تمام تجهیزات در داخل چاه آسانسور، کاهش چشمگیر در مصرف برق، صدای ترمز خیلی کم و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. به علت محدود بودن تعداد آسانسورهای سریع السیر و جدید همه متخصصین توانایی آشنایی و شناخت کامل از ویژگی های آن را ندارند و نمی توانند با حضور فیزیکی و مشارکت در نصب این آسانسورها، به دانش و تجربیات خود را بیفزایند.

در این مواقع که کابین آسانسور از نوع گرد و یا بیضی می باشد با توجه به اینکه شیشه کابین نیز از نوع تخت خارج خواهد شد، بنابراین تست آونگی شیشه به کار رفته در دیواره کابین با ارائه تاییدیه های (سرتیفیکت های) مربوط به شیشه توسط کارشناس استاندارد بررسی خواهد شد. جهت تعمیر آسانسور و ساخت آن، یک تیم حرفه ای متشکل از مهندسین خبره و متخصصان کاربلد گرد هم آمدند تا بهترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه کنند. در برخی مواقع با توجه به ابعاد و شرایط آسانسور به صورت مربع، مستطیل، گرد و یا بیضی طراحی و اجرا می شود. برای برخورداری از سطح ایمنی لازم در آسانسور باید این تجهیزات از شرایط مناسب تعمیرات، سرویس و نگهداری برخوردار باشند یا بعبارتی دیگر، عملکرد ایمنی آنها در یک سطح مطابق با استاندارد و در محدوده رواداری های طراحی آسانسور باقی بماند.